تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در ایستگاه پایانی

خرم‌آباد - ایرنا - ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد برای افتتاح در ایستگاه پایانی قرار دارد و امید ورزشکاران لرستانی به وعده‌های دولت سیزدهم پررنگ شده است.

به گزارش ایرنا اکنون سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان می‌باشد چراکه ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌های بر زمین مانده است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

نبود یک ورزشگاه مناسب با زیرساخت های لازم در لرستان به عنوان یک دغدغه‌ برای ورزشکاران این استان محسوب می‌شود که همواره مورد پیگیری مسوولان بوده است اما سرانجام در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گرفت و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در مجموعه دهکده المپیک دنبال شد.

نبود زیرساخت های لازم ورزشگاه تختی خرم‌آباد و آماده نبودن چمن ورزشی این مجموعه موجب شد تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد فصل گذشته بازی‌های خانگی خود را در مجموعه امام رضا(ع) مشهد برگزار کند که این موضوع می‌تواند روند تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد را تسریع بخشد.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۶۰۰میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد اختصاص یافت و این طرح همزمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سید آرش قیاسیان اظهار کرد: این طرح یکی از پروژه‌های بر زمین مانده است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه از مطالبات مهم مردم است افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد پس از سال‌ها ناتمام مانده بود که با مساعدت استاندار لرستان، کمتر از یکسال آماده افتتاح شد و همزمان با فرارسیدن هفته دولت در شهریور ماه سال جاری بهره برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال به این پروژه، باید برای اصلاح راه دسترسی نامناسب به این ورزشگاه از مسیر کمربندی، اقداماتی از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در دولت سیزدهم بهره برداری می شود

استاندار لرستان نیز گفت: پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در دولت سیزدهم شتاب گرفت و هم اکنون مراحل نهایی را طی می کند که در همین دولت با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد زیویار با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد سال ۸۸ آغاز شده است بیان کرد: در سفر آیت الله رئیسی به لرستان ۸۰۰میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است و امیدواریم در شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این طرح پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد و در محل دهکده المپیک با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع، ساختمان مرکزی چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع، گیشه بلیط فروشی ۸۳۸ مترمربع، ۸۷ پارکینگ اتوبوس و ۴۰۸ پارکینگ خودرو سواری طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد از کمربندی با اقدامات راهداری در حال انجام است، اظهار کرد: دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند اما حضور بخش خصوصی هم می‌تواند در تکمیل پروژه‌ها موثر باشد.

زیویار اظهار داشت: نصب تاسیسات و تجهیزات، تکمیل سرویس بهداشتی و حمام، سونا، ژنراتور و کاشت چمن عمده کارهای باقی مانده از این طرح است و پیست تارتان، رنگ‌آمیزی و تجهیز بخش ویژه( VIP ) همزمان در حال انجام می باشد.

وی اولویت دولت سیزدهم را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برشمرد و اضافه کرد: مردم، ورزشکاران و ورزش‌دوستان در نهایت می‌توانند پاییز امسال از این ورزشگاه استفاده کنند.

دغدغه ای برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد وجود ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی نیز هفته گذشته در بازدید از طرح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد گفت: تامین منابع این پروژه پاییز ۱۴۰۰ در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان صورت گرفت و هم اکنون برنامه‌ریزی با استاندار و مسوولین کشوری برای افتتاح پروژه در حال انجام است.

علی نبیان با اشاره به تاکید وزارت راه و شهرسازی برای اتمام این طرح افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه از جمله آب، برق و گاز ایجاد شده و مسیر مواصلاتی و چمن پروژه هم با دستور استاندار در حال پیگیری است که کمتر از ۲ماه آینده آماده می‌شود.

وی تاکید کرد: در مورد پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد مشکل تامین منابع وجود ندارد و در واقع پیمانکار و استانداری نیز دغدغه اعتبارات را ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha