معاون استاندار خراسان رضوی:این استان از بازار سرمایه محروم است

مشهد- ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت:تامین مالی‌های زیادی در کشور از طریق بازار سرمایه انجام می شود ولی متاسفانه خراسان رضوی از این امکان محروم است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: به همین دلیل برگزاری همایش "تامین مالی و بازار سرمایه" برای اولین بار با هدف تامین سرمایه از منابع مالی حرفه‌ای در بازارهای سرمایه در مشهد در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد:سعی ما بر این است که شرکت‌های تامین سرمایه با فضای تولید و فعالان اقتصادی خراسان رضوی آشنا شوند و بتوانیم سهم مشهد را از بازار سرمایه افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تامین سرمایه در استان از طریق بازار سرمایه و بورس به نتیجه برسد و بر اساس همین رویکرد برخی از شرکت‌ها نیز وارد فرابورس شده اند.

چمندی افزود: بر اساس قوانین بازار سرمایه و بورس باید شرکت‌ها فعالیت شفافیت داشته باشند و زمانی که شرکت‌ها به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را انجام دهند منجر به رشد صنعت و اقتصاد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که تالار سرمایه در استان خراسان رضوی احیا شود و توسعه پیدا کند و از سوی دیگر امکان عمق دهی بازار خراسان رضوی توسط شرکت‌های خصوصی فراهم و نوسانات بازار در بورس کنترل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر این اقدام به شرکت‌های ما هم کمک می‌کند تا ظرفیت‌هایشان را برای صادرات بزرگ‌تر کنند و بتوانند در کشورهای منطقه نقش پررنگی داشته باشند.

چمندی افزود:مدیران سازمان بورس کشور طی روزهای آینده از چند شرکت بازدید می کنند و کلاس‌های آموزشی‌ در این زمینه نیز برای آشنایی کامل فعالان اقتصادی با بورس و بازار سرمایه برگزار می‌شود تا در نهایت موجب بزرگ‌ شدن بازار اقتصادی خراسان رضوی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha