۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85186346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۳۰۵ نفر در پویش مهر سرخ خراسان جنوبی شرکت کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۰۵ نفر از مردم استان در پویش "مهر سرخ" خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

کامبیز مهدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این پویش از ابتدای ماه محرم تا نهم مرداد هزار و ۵۶۳ نفر به مراکز خونگیری مراجعه کردند که هزار و ۳۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۲۲۳ نفر مرد و ۸۲ نفر زن بودند اظهار کرد: ۲۰۷ نفر از این افراد اولین بار خون اهدا کردند و ۲۵۴ نفر از قبل سابقه اهدای خون داشتند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: برخی افراد هم به طور مستمر خون اهدا می‌کنند که ۷۴۴ نفر از آمار پویش سرخ امسال جزو اهدا کنندگان مستمر هستند.

وی افزود: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۳۰ نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۲۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی‌زاده گفت: سال‌های گذشته تعداد اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا بیشتر بود اما روزهای قبل آن با کاهش آمار مواجه می‌شدیم که برگزاری چنین پویش‌هایی حضور اهداکنندگان را در ابتدای ماه محرم پررنگ‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی گروه خونی مردم خراسان جنوبی با ۳۳ درصد مربوط به گروه خونی O مثبت است و گروه خونی A مثبت با ۲۷ درصد و گروه خونی B مثبت با ۲۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: کمترین فراوانی گروه خونی در استان نیز با یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.

وی گفت: چهار ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۷۸ نفر در خراسان جنوبی برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و ۴۶۱ نفر موفق به اهدای خون شدند و این آمار ۱۰ و پنج دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha