قتل جوان ۳۰ ساله به دست پدرش فقط با یک اشتباه

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85186348
قتل جوان ۳۰ ساله به دست پدرش فقط با یک اشتباه

تهران - ایرنا - پلیس تهران بزرگ از قتل جوان ۳۰ ساله به دست پدرش و کلاهبرداری ۱۶۰ میلیاردی خبر داد.

به گزارش ایرنا از فاتب، سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: مردی که عامل قتل جوان ۳۰ ساله در تهران بود، پس از دستگیری و در تشریح عمل ارتکابی، اظهار کرد که پس از درگیری لفظی، پسرش را هل داده و به دلیل برخورد سر وی با لبه پله، فرزندش فوت کرده است.

سردار ولی پور اظهار داشت: ابتدای مرداد امسال گزارش گم شدن فردی از سوی خانمی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران دریافت شد که در همین راستا موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان این اداره قرار گرفت. این خانم، خود را خواهر فرد گمشده معرفی کرد و در ادامه گفت که حدود ۲ هفته پیش برادرم مفقود شده و هیچ اثری از او وجود ندارد. کارآگاهان در همین راستا برای شناسایی فرد مفقود شده از طریق روش های میدانی و اطلاعاتی شروع به تحقیق کردند و در گام بعدی در تحقیقاتی از پدرش، متوجه شدند که وی برای شروع کسب و کار خود به شهری در نزدیکی تهران رفته و پس از آن، پدر به صورت سرزده به نزد پسرش رفته و برایش مقداری غذا و دارو برده است و سپس مجددا تنها به تهران بازگشته است.

سردار گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه شدند جوان ۳۰ ساله هیچگونه علائم حیاتی در ۲ هفته گذشته از خود ثبت نکرده و پس از مراجعه به محل کار وی، هیچ اثری از او شناسایی نکردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه متذکر شد: کارآگاهان با شیوه های نوین کشف جرم و روش های اطلاعاتی دریافتند که روزی که پدر جوان ۳۰ ساله به نزد او رفت، صدای فریاد و درگیری از محل کار وی شنیده شد و پس از آن، پدر او با وضعیتی آشفته به همراه یک کیسه خونی دیده شده که با سرعت متواری می شود و پس از آن دیگر اثری از آن جوان یافت نشده است. کارآگاهان با توجه به اینکه نسبت به اظهارات پدر فرد مفقود شده مشکوک شدند، در ادامه بار دیگر با روش های پلیسی و کارآگاهی در تحقیقات متوجه شدند که او در همان زمان که به نزد پسرش رفته و با وی درگیری لفظی پیدا کرده و سپس بعد از اینکه پسرش به وی اهانت می کند، او با ضربه محکم پسرش را هل داده و سرش به پله می خورد و همان جا به قتل می رسد. پس از اینکه پدر مقتول از این حادثه ترسیده بود، تلاش می کند تا با مثله کردن جنازه پسرش او را مخفی و سپس به جای دور افتاده ای رها کند. با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، پدر مقتول که صراحتا به جرم خود اعتراف کرده بود برای شناسایی جسد مقتول در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

پایان فرار یک ماهه قاتل اردبیلی در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران همچنین از دستگیری قاتلی که برادرش را با اسلحه کلاشینکف به قتل رسانده از شهر اردبیل به تهران گریخته بود، خبر داد و گفت: اواخر تیر امسال، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی از حضور یک قاتل فراری در تهران خبر دار شدند. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حکایت از آن داشت، مرد جوانی در یکی از محله‌های اردبیل به دلیل اختلافات خانوادگی برادر خود را با سلاح کلاشینکف به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت به تهران گریخته است.

وی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم به قتل را در غرب تهران شناسایی و سپس او را با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند. متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم قتل برادر خود با سلاح کلاشینکف به دلیل اختلافات خانوادگی در اردبیل اعتراف کرد.

سردار گودرزی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای اردبیل قرار گرفت.

کلاهبرداری ۱۶۰ میلیاردی در تهران

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که برای حل و فصل پرونده مالیاتی ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور توضیح داد: با وقوع یک فقره کلاهبرداری از فردی تحت عنوان حل و فصل پرونده مالیاتی در یک شرکت، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت. بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی خود پی بردند که یک مرد جوان با چرب زبانی از شاکی پرونده تحت عنوان حل و فصل پرونده مالیاتی، مبالغ زیادی دریافت و کلاهبرداری کرده است.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند، پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی پی بردند که متهم قصد دارد تا مجدد این اعمال مجرمانه را انجام دهد.

به گفته او، متهم پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال اعتراف کرد و با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha