رشد چشمگیر شاخص های توسعه در استان فارس

شیراز - ایرنا - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی در حسینیه امام خمینی (ره) از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ شد، به بهانه دومین سالگرد تنفیذ این حکم، استاندار فارس در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا از دستاوردهای ۲ ساله دولت مردمی گفت و توضیح داد که دولت سیزدهم در این مدت جهش های چشمگیری در شاخص های توسعه ای استان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم در شرایطی سکان مدیریت اجرایی کشور را به عهده گرفت که به علت برخی بی تدبیرها و رویکردهای نادرست در حوزه اجرا و سیاستگذاری های دولت قبل، مردم با تنگناهای مختلفی در بخش های اقتصادی، رفاهی و... مواجه بودند، با آمدن دولت رئیسی که وجه همت خود را خدمت بدون منت به ملت قرار داده بود، بارقه های امید در دل و جان مردم زنده شد و دولتمردان نیز با پشتوانه همین مردم حرکت جهادی برای سازندگی و رشد و پیشرفت کشور را در کانون برنامه ها و رویکردهای خود قرار دادند.

فارس از جمله استان هایی است که در دو سال گذشته به مدد توجه دولت سیزدهم شاهد دستاوردها و تحولات مثبت در شاخص های توسعه ای بوده است، برای تشریح این دستاوردها «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت که از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون، شاخص های توسعه استان در بخش های مختلف رشد و بهبود چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان با جدیت پیگیری شد و شتاب اجرای بزرگراه‌های مهمی همچون شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، شیراز – فسا – داراب – بندرعباس، شیراز – کوار – فیروزآباد – جم – عسلویه و شیراز – کازرون در هم سنجی با گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است.

نماینده عالی دولت در فارس بیان کرد: در حوزه راه آهن نیز اجرای راه آهن شیراز – بوشهر به شکل جدی تر دنبال شد و همزمان راه آهن شیراز – جهرم – لار نیز در دست پیگیری است و در بودجه امسال موافقیت اولیه اجرای راه آهن شیراز – اهواز هم گرفته شده تا بتوانیم اجرای آن را نیز کلید بزنیم.

ایمانیه درباره دستاردهای ۲ ساله دولت در حوزه آب نیز گفت: در این بخش نیز در سال های اخیر یک هزار روستای استان با تنش آبی مواجه بود که مشکلات یک سوم آنها رفع شده است و امیدواریم که امسال نیز بتوانیم مشکلات یک سوم دیگر را حل کنیم.

رشد چشمگیر شاخص های توسعه در استان فارس

وی افزود: روند اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان نیز همچنان ادامه دارد و در حال پیشرفت است.

استاندار فارس گفت: در بحث تکمیل سدهایی مانند «نرگسی، هایقر، کوار و چشمه عاشق» نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که امیدواریم امسال و سال آینده بتوانیم برخی از این پروژه ها را آماده آبگیری و بهره برداری کنیم.

ایمانیه اظهار کرد: در مباحث مرتبط با برق نیز بحث احداث نیروگاه‌های استان را دنبال می‌کنیم هرچند که مصرف برق در فارس کمتر از میزان تولید است اما برای کمک به کشور اصرار داریم که چند نیروگاه یک هزار مگاواتی در استان ایجاد کنیم که انتظار می رود در سفر دوم رییس جمهور مصوب شوند تا کار اجرای آنها را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در بحث گاز رسانی به ویژه در روستاها و صنایع نیز در ۲ سال گذشته کارهای خوبی در استان انجام گرفته و تعداد زیادی از شهرستان ها به «شهرستان سبز» تبدیل شده‌اند و نقطه گازرسانی نشده در آنها نداریم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم به سایر مناطق بدون گاز استان گازرسانی کنیم.

استاندار فارس گفت: در بحث ساخت بیمارستان و رفع کمبود تخت های بیمارستانی نیز ساخت ۲ بیمارستان بزرگ در شیراز آغاز شده و ساخت بیمارستان‌های «مصیری رستم، مرودشت، ارسنجان و داراب» شتاب گرفته است.

ایمانیه افزود: در زمینه ورزش هم با وجود اینکه رضایت چندانی از حمایت های وزارت ورزش و جوانان برای تامین اعتبار بهره برداری از ورزشگاه بزرگ پارس و شهید سلیمانی نداریم اما به تازگی سرعت کار افزایش یافته و امیدواریم ورزشگاه شهید سلیمانی را همزمان با سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت به فارس و ورزشگاه پارس را نیز تا پایان امسال بتوانیم افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز اقدام های خوبی در استان انجام گرفته است از جمله یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی استان یعنی تالار مرکزی که عملیات ساخت آن سال ها متوقف شده بود دوباره از سر گرفته شد و افزون بر این سالن های سینمایی هفتگانه شیراز نیز به زودی آماده بهره برداری می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: در زمینه توسعه فرودگاهی نیز در ۲ سال گذشته تاکنون اقدام های خوبی را شاهد بوده‌ایم از جمله فرودگاه جهرم که به بهره برداری رسید، فرودگاه داراب نیز آماده بهره‌برداری است و پایانه بین‌المللی فرودگاه شیراز نیز با وجود مشکلات متعدد قانونی که داشت گره‌های آن باز شد و انتظار می رود که ساخت آن با شتاب ادامه یابد.

ایمانیه گفت: در ۲ سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم در بحث حمایت از واحدهای تولیدی نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و نشست های متعددی در این زمینه در استان تشکیل شد و به دنبال آن مشکلات صدها کارخانه و واحد تولیدی در زمینه های مختلف از جمله بانکی، بیمه و امور مالیاتی بررسی و موانع پیش روی بسیاری برداشته شد و ظرفیت فعالیت آنها افزایش یافت.

وی افزود: در بحث اشتغال نیز، استان سال گذشته ۳۰ درصد بیش از سهمیه خود از یک میلیون شغلی که بنا بود در کشور ایجاد شود را محقق کرد.

استاندار فارس بیان کرد: در مقوله بودجه و اعتبارات نیز در سفر نخست هیات دولت ۸۵ درصد مصوبات این سفر عملیاتی و بودجه های آنها جذب شد و مسئولان استان اکنون خود را برای سفر دور دوم آماده می‌کنند که با کمک و عنایت رییس جمهور و اعضای دولت این پروژه ها تکمیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha