ادامه ماجرای نیروگاه اتمی فوکوشیما/ کره جنوبی همچنان نگران است

تهران- ایرنا - یک مقام رسمی اعلام کرد کره جنوبی و ژاپن این هفته دور دیگری از جلسات در سطوح ارشد را به درخواست سئول در رابطه با برنامه توکیو برای تخلیه پسماندهای آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما آغاز می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یونهاپ، کره جنوبی و ژاپن نخستین دور مذاکرات درباره برنامه توکیو برای رهاسازی پسماندهای آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما را سه شنبه هفته گذشته آغاز کردند تا اقدامات پیش رو را پس از درخواست یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی از فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن برای افزودن کارشناسان کره ای در مراحل رصد کردن رهاسازی آب های این نیروگاه در اقیانوس را مورد برررسی قرار دهند.

طی این جلسه که در حاشیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لیتوانی انجام شده بود، رئیس جمهوری کره جنوبی درخواست کرد تا رهاسازی آب های آلوده نیروگاه هسته ای فوکوشیما در صورتی که تراکم مواد رادیواکتیو در این پسماندها از سطح استاندارد بالاتر است فوری متوقف شود و ژاپن اطلاعات لازم را در اختیار کره جنوبی قرار دهد.

پارک کو یئون معاون اول دفتر هماهنگی سیاست دولت کره جنوبی در مصاحبه ای گفت برنامه های مشاوره ای اضافی با ژاپن در این زمینه این هفته انجام خواهد شد.

در همین حال دولت کره جنوبی هنوز پاسخی از توکیو در رابطه با نامه ای که رهبر حزب مخالف دولت یعنی حزب دموکرات نوشته دریافت نکرده است.

روز جمعه لی جائی میونگ رهبر حزب دموکرات کره جنوبی نامه ای از طریق سفارت ژاپن در سئول نوشت تا نگرانی و مخالفت مردم این کشور را از رهاسازی پسماندهای رادیواکتیو به ژاپن اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha