۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85186434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات تازه میانمار؛ عفو آنگ سانگ سوچی و تمدید وضعیت اضطراری

تهران- ایرنا- جدیدترین تحولات صورت گرفته در میانمار نشان می دهد حاکمان نظامی این کشور آنگ سان سوچی رئیس‌جمهور سابق میانمار را مورد عفو قرار دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل فرانس پرس، با گذشت بیش از ۱۵ ماه از صدور حکم حبس پنج ساله برای آنگ سان سوچی به جرم فساد در میانمار، اکنون وی مورد عفو قرار گرفته است.

پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به تشدید ناآرامی در میانمار و اعلام حالت فوق العاده از سوی حاکمان نظامی این کشور و تعلیق رسمی برگزاری انتخابات می پردازد.

بر اساس این گزارش، حاکمان نظامی میانمار روز دوشنبه در بیانیه ای تشدید ناآرامی در این کشور را یکی از مهمترین دلایل تعلیق انتخابات سراسری در این کشور می دانند که قرار بود در ماه اوت (مرداد-شهریور) در این کشور برگزار شود.

در این بیانیه آمده است: برای برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه و همچنین امکان رای دادن بدون هیچ ترسی، همچنان به تمهیدات امنیتی لازم نیاز است و از این رو دوره اعلام وضع فوق العاده تمدید شده است.

بر اساس این گزارش، صدور این بیانیه به نوعی اعتراف ارتش برای عدم توانایی برای تامین امنیت انتخابات است و ناتوانی ارتش را برای سرکوب مخالفتهای گسترده را نشان می دهد.

ارتش میانمار بار دیگر در فوریه ۲۰۲۱ کودتا کرده و آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل را که در انتخابات میانمار پیروز شده و رهبری این کشور را در دست گرفته بود، به زندان انداخت. اتحادیه کمک به زندانیان سیاسی گفته که از آن هنگام تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر بدلیل اتهامات سیاسی راهی زندان شده‌اند ...

شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در ۷۴ سال گذشته در تاریخ یکم دی ماه جاری علیه میانمار قطعنامه صادر کرد و از این کشور خواست ضمن توقف خشونت‌ها، زندانیان سیاسی را آزاد کند.

میانمار از آغاز کودتا در این کشور با سرکوب مرگبار معترضان، فروپاشی اقتصادی و مهاجرت دسته جمعی پناهجویان رو به رو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha