اشتغال بدون مهارت‌آموزی محقق نمی‌شود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال، درمان معضلات کشور است که بدون مهارت‌آموزی تامین نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا منادی سفیدان» امروز (دوشنبه) در جشنواره ملی مهارت اظهار داشت: در مجلس دیدگاه خاصی به مهارت داریم و در سال سوم کاری کمیسیون آموزش، برنامه ریزی و قانون گذاری خوبی در حوزه مهارت آموزی انجام شده است.

وی افزود: یکی از بخش های مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای است که با ۴۰ سال سابقه هیچ وقت اساسنامه نداشته است، در همین زمینه در مجلس قانونی بر اصل ۸۵ را پیشنهاد کرده ایم که در حال بررسی است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: آموزش مهارت غیر رسمی را بر عهده سازمان فنی و حرفه ای قرار دادیم و آموزش های مهارتی را به ۱۹ گروه هدف توسعه داده ایم تا چتر خدمات فنی و حرفه ای گسترده شود.

وی با اشاره به رتبه‌بندی مربیان، گفت: پس از یکصد سال رتبه بندی معلمان را راه اندازی کردیم، در حالی که یک میلیون معلم بدون رتبه بودند. اکنون معلمان در پنج رتبه قرار می گیرند و دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرد.

منادی سفیدان تاکید کرد: رتبه بندی معلمان منجر به ایجاد رقابت و ارتقای سطح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت مهمترین گمشده جوانان است، خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها زندگی را با مهارت آغاز می کنیم، سبک زندگی از کودکی با ارائه مهارت‌هاست، ۱۷ میلیون خانوار در کشور داریم که دست‌کم ۱۷ میلیون مهارت می‌خواهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هر قدر مهارت توسعه یابد، اشتغال زیاد و مشکلات حل می شود، باید در جامعه تلاش کنیم افراد به سمت اشتغال روی بیاوردند.

وی بیان‌داشت: سازمان فنی و حرفه ای باید به دنبال افراد بیکار برود و زمینه اشتغال را با مهارت آموزی فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha