۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85186489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام تیم‌های ورزش دانش‌آموزی از کردستان به مسابقات قهرمانی آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی وزش دانش‌آموزی به میزبانی چند استان کشور، اعزام تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات از کردستان آغاز شد.

افشین خوشگوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان کشور یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه و شهید شاخص ورزش کشور شهید عجمیان در ۹ رشته ورزشی و در۲ مقطع ابتدایی و متوسطه اول دختران و پسران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه زمینه حضور ۱۶ تیم استان در این رقابت ها فراهم شد، افزود: دانش‌آموزان استان در رشته‌های هندبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال، ژیمناستیک، طناب زنی، ورزش‌های زورخانه‌ای، کشتی آزاد و فرنگی و جشنواره پدر و پسر و مادر و دختر در این مسابقات رقابت می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: این مسابقات در پنج استان آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

خوشگوار با اشاره به اینکه تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات در قالب هشت کاروان به این استان‌ها اعزام می شوند، ادامه داد: اعزام تیم‌های استان به این مسابقات از هشتم مرداد آغاز شده و تا ۲۸ مرداد ادامه دارد.

وی گفت: هر کاروان به مدت پنج روز در استان میزبان حضور داشته و در رشته‌های مورد نظر با هم به رقابت می پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: هدف از برگزاری مسابقات در آموزش و پرورش را ایجاد نشاط و شادابی و تحرک در میان دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان مستعد و نخبه در رشته‌های مختلف و معرفی آنان به هیات‌ها و فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد.

خوشگوار ادامه داد: در این دوره از مسابقات، استان کردستان میزبان رشته ژیمناستیک دختر و پسر و جشنواره ورزشی دختر و مادر، پدر و پسر است که از ۱۸ تا ۲۸ مرداد ماه در سنندج برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha