۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85186518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور پاکستان به عراق رفت

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85186518
وزیر کشور پاکستان به عراق رفت

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر کشور پاکستان به دعوت همتای عراقی خود با هدف تعمیق روابط دوجانبه، روان سازی سفر زوار پاکستانی به عراق و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور عازم بغداد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان در اسلام‌آباد، رانا ثناء اله به دعوت عبدالامیر الشمری وزیر ‌کشور جمهوری عراق برای سفر ۴ روزه رسمی راهی بغداد شد.

وزیر کشور پاکستان در راس یک هیات سیاسی و همچنین متشکل از چهره‌های برجسته مذهبی این کشور قرار است علاوه با وزیر کشور با نخست وزیر، رئیس جمهور و برخی از رهبران دینی عراق دیدار کند.

در جریان این بازدید یک توافقنامه همکاری میان دو کشور جهت تسهیل سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق به ویژه در ایام محرم و اربعین حسینی (ع) به امضا می‌رسد.

وزیر کشور پاکستان همچنین برای روان سازی تردد زوار پاکستانی با مسوولان عراق رایزنی‌های مهمی خواهد داشت.

اواسط خرداد امسال بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای عراقی خود سفر رسمی به بغداد کرد و طی آن با مقامات بلندپایه عراقی پیرامون تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. دو کشور توافق کردند که برای تقویت روابط مردمی به ویژه روان سازی سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق سرکنسولگری پاکستان در نجف اشرف به زودی گشایش یابد.

سالانه صدها هزار نفر از اتباع پاکستانی برای زیارت اماکن مذهبی به ایران و همچنین در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند و برای سفر به عراق از طریق مسیرهای ارتباطی ایران استفاده می‌کنند. احمد امجد علی سفیر پاکستان در عراق هفته گذشته اعلام کرد که امسال بیش از یکصد هزار نفر از اتباع پاکستانی برای حضور در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم در کربلا به عراق سفر کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha