۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85186553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: رایزنان اقتصادی به استان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: رایزنان اقتصادی به استان‌ها به عنوان پتانسیل‌های دست نخورده و قابل کشف نگاه کنند و برای آنها ارزش و بهای لازم را قائل باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در دیدار رایزنان و فعالان اقتصادی استان، افزود: برای نجات کشور باید از اقتصاد اقتدارگرایانه به اقتصاد متکثر بر مبنای بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قانونگذار متوجه این موضوع شده و روزنه هایی هرچند کوچک در این زمینه شکل گرفته است، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات و سازو کارهایی که فراهم شده حضور سرمایه گذاران در این استان بیش از گذشته نمود یافته است.

این مسوول ادامه داد: استان ها انگیزه و استعدادهایی بالایی دارند اما متاسفانه به دلیل تمرکزگرایی چندان مورد توجه قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه در زنجان استعدادها و ظرفیت های سرمایه گذاری بی شماری وجود دارد، گفت: این استعدادها در حوزه های گوناگون نمایان است و می توان سرمایه گذاری لازم را بر روی آنها انجام داد.

افشارچی با بیان اینکه ساختار سیاسی و اقتصادی کشور بر مبنای نفت شکل گرفته است، اضافه کرد: از تمرکز اقتدارگرایانه اقتصادی باید به سمت تکثر در تولیدکنندگان ثروت یعنی صادرکنندگان و وارد کنندگان حرکت کنیم.

۲۲ رایزن اقتصادی سفارت‌های ایران در کشورهای مختلف امروز با هدف تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی خارجی به این استان سفر کرده اند.

یکی از اهداف اصلی این برنامه، معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان زنجان به رایزنان است تا آنها با معرفی استان در کشورهای هدف برای جذب سرمایه گذار به این استان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha