۱۱۶ واحد راکد استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شد + فیلم

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به پویایی اقتصاد این خطه به عنوان دستاورد ارزشمند دولت سیزدهم گفت که ۱۱۶ واحد از مجموع ۱۴۸ واحد تولیدی راکد استان از زمان آغاز به کار دولت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی تاکنون به چرخه تولید بازگشت که با اجرای این برنامه سه هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا خاطر نشان کرد: سمنان استان پیشرو کشور در زمینه احیا و فعال سازی واحدهای راکد است و در ۲۳ ماه گذشته حتی یک واحد صنعتی تعطیل نشده است.

وی افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد در استان سمنان به همت دولت سیزدهم، زمینه اشتغال نزدیک به سه هزار نفر را فراهم کرد.

استاندار سمنان یادآور شد: این استان، با کاهش نرخ بیکاری به ۵/۷ درصد، کمترین نرخ بیکاری و بالاترین میزان اشتغالزایی را در کشور کسب کرد و رکورد ١٨ ساله خود را شکست.

هاشمی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید صنایع استان سمنان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است، تصریح کرد: در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۵۶ واحد تولیدی استان با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت داشتند و اکنون ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان سمنان با بیش از ۶۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: فعال کردن واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات سبب شد تا سمنان استان برتر کشور در میان استان‌های غیرنفتی از لحاظ پویایی اقتصاد و رشد اقتصادی با نرخ ۵/۲ درصد باشد.

استاندار سمنان اضافه کرد: طبق برآورد رسمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بر مبنای محاسبات مرکز آمار ایران، استان سمنان با نرخ رشد اقتصادی ۵/۲ درصد، پس از استان‌های نفت‌خیز بوشهر و هرمزگان، رتبه سوم پویاترین اقتصاد را در میان استان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدابراهیم رئیسی دوازدهم مرداد ۱۴۰۰ حکم تنفیذ خود به عنوان رییس جمهور دولت سیزدهم را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha