فرماندار خمین: گروه‌های مردمی میدان‌دار حرکت بزرگ پیاده روی اربعین هستند

فرماندار خمین گفت: گروه‌های مردمی میدان‌دار و پیش‌رو در حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین هستند.

به گزارش ایرنا، «حمید کمانکش» روز سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خمین، افزود: آیین‌های عزاداری ماه محرم به سردمداری مردم برگزار می‌شود و مختص به دوره خاصی نیست.

وی ادامه داد: حتی در دوره‌هایی که نظام اسلامی نبود، مردم برای زیارت و عزاداری سرور و سالار شهیدان تلاش می‌کردند.

فرماندار خمین ادامه داد: پیاده‌روی اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان است که با بیشترین حضور و برون‌داد همراه است و این مسیر زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

کمانکش تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وصل کننده و انتظام بخش گروه‌های مردمی در پیاده‌روی اربعین حسینی هستند.

وی گفت: مدل موفق استفاده از گروه‌های مردمی با نظارت دولتی در هفته فرهنگی خمین آغاز شد، در غدیر خود را نشان داد و در عزاداری‌های محرم تبلور پیدا کرد.

فرماندار خمین افزود: عزاداری‌های ماه محرم امسال با کمترین حاشیه در سطح شهرستان برگزار شد و تلاش تمام متولیان و هیات‌های مذهبی قابل تقدیر است.

کمانکش خاطرنشان کرد: ستاد اربعین حسینی در این شهرستان در بخش‌های پشتیبانی موکب‌ها در اربعین و برنامه‌ریزی برای جاماندگان اربعین فعالیت دارد.

امام جمعه خمین نیز در این نشست، اربعین را یادآور دوره بلوغ و دوره عقلانیت دانست و گفت: اوج غلبه احساسات بر اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا است و اربعین تسکین دهنده بود.

حجت الاسلام «سید قاسم میرصادقی» ادامه داد: به دلیل سنگین بودن غم و اندوه واقعه عاشورا فقط برای شهادت امام حسین(ع) اربعین برگزار می‌شود.

وی افزود: ائمه اطهار(ع)، عاشورا را محور فعالیت‌های خود قرار دادند و اقدامات تبیینی پس از اربعین شکل گرفت.

مسئول نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در خمین نیز با اشاره به حضور پنج موکب از این شهرستان در اربعین حسینی، گفت: چهار موکب در کربلا مستقر می‌شوند و موکب شهدای شهرستان خمین در پارکینگ مرز مهران به زائران اربعین حسینی خدمات فنی خودرو ارایه می‌دهد.

«علی محمدی» افزود: حمل کالاهای مورد نیاز موکب‌ها یکی از مشکلات پیش‌روی ستاد اربعین خمین است و تامین وسایل نقلیه سنگین به منظور انتقال کالاها به عراق ضروری است.

وی، تامین آب آشامیدنی و دارو، خودروهای یخچال‌دار، موکت، نظارت بر طبخ غذا، نیروهای تاسیساتی و فنی را از دیگر نیازمندی‌های ستاد اربعین خمین عنوان کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین هم در ادامه این نشست گفت: ۱۲۰ مبلغ در ایام محرم امسال در سطح شهرستان اعزام شدند.

حجت الاسلام «علی کاظمی» ادامه داد: این شمار مبلغ در ۸۳ روستا و ۳۷ منطقه شهری فعالیت‌های تبلیغی درباره فلسفه قیام عاشورا را انجام دادند.

وی افزود: اقلام مورد نیاز هیات‌های مذهبی و کسانی که نذری داشتند در دهه اول محرم توزیع شد.

در پایان این نشست مجوز موکب‌های پیامبر اعظم (ص)، شهدای خمین و ام‌البنین اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha