۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85186685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی خراسان رضوی درباره احتمال وقوع توفان گرد و خاک هشدار داد

مشهد- ایرنا- هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای درباره افزایش شدت وزش باد و در نتیجه گسترش گرد و غبار در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اطلاعیه ای که روز سه‌شنبه بر روی تارنمای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی قرار گرفت آمده است: این پدیده از عصر امروز سه شنبه آغاز می شود و تا پایان هفته در خراسان رضوی ماندگار است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق مدل های هواشناسی پیش بینی می‌شود به طور متناوب وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه نواحی شرقی و غربی گسترش یابد.

از دیگر توصیه های این اطلاعیه اخذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، عدم تردد و توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده به ویژه مناطق بادخیز همچنین خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به خصوص برای سالمندان و افراد دارای بیماریهای تنفسی است.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند آمادگی لازم داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha