سرمربی تیم ملی بدمینتون: شانسی برای کسب مقام در بازی‌های آسیایی نداریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بدمینتون گفت: شانسی برای کسب مقام در بازی‌ها نداریم اما این مسابقات می‌تواند پله خوبی برای هر دو نماینده ایران باشد تا رنکینگ خود را افزایش دهند.

نیکزاد شیری در گفت‌وگو با ایرنا درباره تصمیم ستاد بازی‌ها مبنی بر عدم اعزام یگانه کرمانی به هانگژو، اظهار داشت: تصمیم گیرنده اول و آخر من نیستم و به عنوان سرمربی تیم ملی ای کاش می‌شد یک زن و یک مرد به بازی‌ها اعزام شوند. حالا اینکه حق چه کسی است تا به این بازی‌ها برود، به نظرم هم حق زنان هم مردان است.

وی افزود: در سال ۲۰۰۶ قرار بود دو دختر و دو پسر اعزام شوند. هفته‌های آخر نظر ستاد بازی‌ها عوض شد و دو دختر اعزام شدند. خودم بازی می‌کردم و آن اتفاق هم ناراحت‌کننده بود. صحبت‌های اینگونه که باید زنان اعزام می‌شدند نه مردان، حاشیه‌سازی و تفرقه‌افکنی است.

سرمربی تیم ملی بدمینتون عنوان کرد: ایران اولین و آخرین کشوری نیست که این اتفاق در آن می‌افتد. حتی برای المپیک و بازی‌های قاره‌ای تیم دوبل بدمینتون با اینکه در رنکینگ جهانی بالاتر بوده، فدراسیون آنها را اعزام نکرده است و تیم دوم را به این بازی‌ها اعزام کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فدراسیون تصمیم گرفت تا علی حیاتی را به جای یگانه کرمانی اعزام کند، گفت: ستاد بازی‌ها تصمیم اعزام در بخش زنان و مردان را بر عهده فدراسیون بدمینتون گذاشته است. نمی‌دانم چرا فدراسیون این تصمیم را گرفته و این موضوع در حیطه تصمیمات ما نیست. ای کاش یک زن و مرد با هم اعزام می‌شدند تا صحبت‌های این چنینی زده نمی‌شد.

شیری اضافه کرد: الان برای دختران این موضوع پیش آمد و در سال‌های گذشته هم برای پسران این موضوع رخ داد. در هر صورت امیدوارم هر بدمینتون‌بازی که به هانگژو اعزام می‌شود، نماینده خوبی برای ایران باشد. خودم ورزشکار بودم و می‌دانم که چقدر بازیکنان تحت فشار و تمرینات طاقت فرسا قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بدمینتون‌بازان هر چقدر مسابقه بروند برای آنها بهتر است. حضور برای آنها در بازی‌ها و المپیک یک افتخار است و چون خودم بازیکن بودم به آنها حق می‌دهم تا ناراحت شوند.

وی یادآور شد: علی حیاتی در انتخابی بازی‌های آسیایی توانست انتخاب شود و او عضو تیم زیر ۲۳ سال و امید است و با ۱۸ سال سن آینده روشنی دارد. کمیته ملی المپیک از تست بدنی او ابراز رضایت کرده بود. حیاتی اگر این روند را ادمه دهد و مسابقات زیادی برود، می‌تواند رنکینگ خود را ارتقا دهد. وقتی بدمینتون‌بازی در بازی‌ها مدال بیاورد، مانند این است که در المپیک به مدال رسیده است. بیشتر قهرمانان دنیا در این رشته در شرق آسیا حضور دارند. شانسی برای کسب مقام در بازی‌ها نداریم اما این مسابقات می‌تواند پله خوبی برای هر دو نماینده ایران باشد تا رنکینگ خود را افزایش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha