۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85186752
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک پایگاه خونگیری گیلان در تعطیلات ۲ روز آینده فعال است

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: تنها پایگاه انتقال خون رشت در تعطیلات ۲ روز آینده فعال است و بقیه مراکز خونگیری در استان تعطیل اعلام شد.

دکتر گیتی ایزدی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه انتقال خون رشت طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در رشت- میدان فرهنگ- خیابان آزادگان، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای خونگیری فعال است.

وی خاطر نشان کرد: سایر پایگاه‌های انتقال خون گیلان شامل بندرانزلی، تالش، آستانه اشرفیه، فومن، لاهیجان، لنگرود، رودسر و سامانه خونگیری در بلوار نماز رشت تعطیل اعلام شده‌است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان، با اشاره به ضرورت همکاری مردم برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران نیازمند به این مایع حیاتی اضافه کرد: در دهه اول محرم، سه هزار و ۵۹۸ نفر در قالب پویش نذر خون به مراکز خونگیری گیلان مراجعه کردند.

ایزدی‌پور با بیان اینکه از مجموع مراجعه کنندگان، سه هزار و ۱۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، خاطر نشان کرد: یک هزار و ۷۷۹ نفر از اهداءکنندگان مستمر، ۸۸۴ نفر باسابقه و ۴۳۷ نفر برای نخستین بار برای اهدای خون اقدام کردند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های این مایع حیاتی در استان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال برای آقایان از چهار بار و برای خانم‌ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

بیشتر بخوانید:

اهداء خون در گیلان افزایش یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha