الگوهای برتر حجاب و عفاف ورزشی هرمزگان تجلیل شدند

بندرعباس - ایرنا - همزمان با برگزاری سومین جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب در هرمزگان، ۱۳ نفر از بانوان برگزیده، مربیان، داوران، همسران و مادران ورزشکار قهرمان این استان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان روز سه‌شنبه در این آیین گفت: بانوان ورزشکار استان با حفظ استانداردهای فرهنگی، هنری در این چارچوب به شایستگی تمام فعالیت می‌کنند.

مظفر مهری خادمی نسب افزود: ورزشکاران و قهرمانان استان هرمزگان همواره حافظ ارزش‌های فرهنگی کشور هستند و در کنار حوزه ورزشی هیچگاه از ارزش‌های اصیل فرهنگی غافل نشدند.

وی بیان کرد: ورزش به عنوان یک پدیده بزرگ و اثرگذار اجتماعی باید رسالتش در این حوزه به خوبی ایفا کند و ما وظیفه داریم الگوهایی را تربیت کنیم که به لحاظ فرهنگی و شخصیتی خودشان شایسته و برتر باشند.

حجاب مانعی برای موفقیت بانوان نیست

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به اینکه حجاب مانعی برای موفقیت بانوان نیست، گفت: حجاب میوه و ثمره عفاف است.

محدثه درویشی با اشاره به عملکرد حوزه ورزش بانوان استان بیان کرد: عملکرد ورزشی بانوان با وجود حجاب نسبت به سال‌های گذشته بسیار چشمگیر است و با نگاهی اجمالی به آمارها و مسابقات بین المللی و آسیایی می توان گفت در حال حاضر ورزش بانوان ما بیش از پیش شاهد مدال آوری بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی هستیم.

وی ضمن ابراز اینکه که بانوان کارآفرین، تحصیل‌کرده و موفقی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی داریم، اظهار کرد: به دلیل موج تبلیغات رسانه‌ها نسبت به حجاب لازم است که ما با بیان جدید و با استفاده از دیدگاه‌های جامعه شناسی روز در این رابطه با جوانان گفت و گو کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: الگویی که در بیانات رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره شده است، رویکرد اسلام به زن است و هویتی ارزشمند برای زنان قائل است که می‌تواند در کنار نقش‌های مادری، همسری و نقش یک دختر در خانواده، نقش‌های مهم اجتماعی را بپذیرد و بر جامعه اثرگذار باشد.

در پایان این مراسم از نرجس سالاری‌پور در رشته قایقرانی، سمیه عبدالهی رشته تیراندازی، بهناز ذاکری والیبال نشسته، زهرا شاهی زاده فوتسال، سلاطون رستمی فوتبال ساحلی، فاطمه درویشی مادر ورزشکار فرزانه حیدری عضو تیم ملی والیبال نشسته، فاطمه عسگری مادر ورزشکار کبری لکزایی عضو تیم ملی سنگنوردی، حمید رضا دهقانی همسر آرزو پاسلار مربی تیم ملی قایقرانی بانوان، نرگس خاکساری همسر جانباز شیمیایی و مربی تیراندازی، فاطمه شنبدی فرزند شهید و کارشناس مالی اداره‌کل ورزش وجوانان هرمزگان، شکوفه صالحی و صدیقه مهرانی به عنوان نفرات برگزیده سومین جشنواره عفاف و حجاب تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha