شرکت‌های فناوری اطلاعات بازوی توانمند در پیشرفت صنایع هستند

مشهد-ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: شرکت‌های مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازوی توانمند در پیشرفت صنایع کشورمان به شمار می‌روند.

مسعود میرزائی شهرابی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تحقیق و توسعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک بخش حیاتی از اکوسیستم فناوری به شمار می‌روند و بدنبال ایجاد توسعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف اطلاعات و ارتباطات هستند.

وی با بیان اینکه نوآوری، تحقیق و توسعه، پیشروی در موضوعات مختلف را در بردارد، ‌بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و از جمله شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از تخصص و خلاقیت تیم‌های خود بهره ‌برده و در راستای اهداف مشترک با پارک همکاری می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، «بلاکچین» و سایر فناوری‌های نوین راه‌حل‌هایی نوآورانه ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این شرکتها در پارک علم و فناوری خراسان رضوی به منظور تسریع فرآیندهای توسعه و پیشرفت در بخش‌های صنعتی مختلف، همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سایر شرکت‌های علمی و فناوری را ترجیح می‌دهند.

میرزائی افزود: این همکاری‌ها در مسیر انتقال دانش فنی، ایجاد و توسعه شرکت‌های نوپا و تحول بخش می‌باشد و علاوه بر ایجاد راه‌حل‌های خاص به ایجاد ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی نیز توجه می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: این مجموعه‌ها در مسیر توسعه اشتغال، ارتقاء سطح زندگی و ایجاد فرصت‌های جدید فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت های شرکت تحقیق و توسعه «یسناپارس» و نشست پیرامون راه‌کارهای رشد و حل مشکلات این مجموعه و شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه فناوریهای نوین پیشرو است و با هدف ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و پیشرفته در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی در طول حدود ۲۰ سال فعالیت خود توانسته است، میزبان هزار و ۲۸۵ شرکت باشد

هم اکنون ۴۵۳ شرکت با ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار نفردر این مجموعه فعالیت می کنندکه از این تعداد، ۱۶۱ شرکت دانش بنیان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha