۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85186849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود موج جدید گرما به لرستان/ اقدامات اولیه درمان گرمازدگی

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: دماهای روزانه مناطق مختلف استان از امروز( سه شنبه) با ورود موج جدید گرما به جو منطقه، افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور روز سه شنبه بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا پایان هفته جاری جوی آرام را در همه نقاط استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این مدت طی ساعات بعدازظهر برای نقاطی از استان به ویژه نیمه شرقی افزایش پوشش ابر پیش بینی می شود اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی سرعت وزش باد افزایش می یابد و در مناطق بادخیز به بازه قابل ملاحظه می رسد.

وی ادامه داد: از نظر نوسانات دمایی از امروز با ورود موج جدید گرما به جو منطقه دماهای روزانه افزایش می یابد و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگاری گرمای هوا تداوم خواهد داشت.

مرادپور گفت: مدیریت بهینه مصرف آب و برق، عدم ترددهای غیر ضروری در ساعات گرم روز جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری باغات و مزارع در ساعات اولیه صبح و اوایل شب و خودداری از روشن کرن آتش در مراتع و مزارع به شهروندان توصیه می شود.

اقدامات اولیه درمان گرمازدگی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر مریم کوشکی، معاون بهداشتی این دانشگاه نیز اظهار داشت: ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال از جمله علائم گرمازدگی هستند و افراد گرمازده باید فوری به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: پیش از آن کمک‌های اولیه از جمله بالا نگه‌داشتن پاها، رفتن به یک مکان خنک، قراردادن کمپرس سرد زیر بغل و ران‌، آبرسانی به بدن با نوشیدن آب و مایعات فراوان و قراردادن حوله مرطوب روی پیشانی در بهبود فرد گرمازده کمک‌کننده است.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی، لازم است افراد به ویژه کودکان کمتر از ۶ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق یا دارای بیماری مزمن طی ساعات اوج گرما از بیرون رفتن اجتناب کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: خنک نگه‌داشتن بدن به‌وسیله پوشیدن لباس مناسب گشاد و سبک، دوش آب ولرم، نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز، مصرف غذاهای سبک و خنک، خودداری از ورزش‌کردن در ساعات اوج گرما و اجتناب از ماندن به مدت طولانی در معرض نور خورشید نیز از جمله اقدامات موثر برای پیشگیری از گرمازدگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha