لردگان ظرفیت بالایی برای احداث پالایشگاه گیاهان دارویی دارد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی گفت:این منطقه ظرفیت بالایی برای ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی دارد و با احداث پروژه ملی و منطقه‌ای پالایشگاه گیاهان دارویی فرصت شغلی پایدار برای مردم این سه شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین بامیری روز سه‌شنبه در کمیته فنی و تخصصی شهرستان لردگان تاکید کرد: با رایزنی‌های فراوان قرار شد بخش خصوصی برای احداث پالایشگاه گیاهان دارویی در این شهرستان به‌ صورت آزمایشی(پایلوت) کشور سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: به‌همین منظور در یکی ۲ سال اخیر مکاتبه‌های اولیه احراز این طرح با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور انجام شد.

بامیری تصریح کرد: در این راستا درخواست می‌شود استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان لردگان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برای صدور پاسخ استعلام‌های چندگانه این طرح پیگیری و اقدام لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی یادآور شد:با حضور فرماندار شهرستان لردگان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مکان‌یابی‌هایی در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد بررسی و قرار شد تا یکی ۲ هفته آینده به جمع‌بندی نهایی برسد.

فرماندار لردگان نیز گفت: تا ۱۵ روز آینده استعلام‌های مرتبط با این طرح سرمایه‌گذاری انجام و منابع‌طبیعی و آبخیزداری نسبت به واگذاری زمین مورد نظر با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدام کند.

منصور کریم‌زاده درخواست کرد، شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نسبت به تخصیص ۱۰ لیتر آب در ثانیه برای این طرح را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha