استاندار: سیستان و بلوچستان با همت جهادی؛ صادر کننده تولیدات دامی خواهد شد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت واردات و تولیدات دامی، این استان باید اکنون صادر کننده تولیدات دامی می‌بود و این امر با همت و کار جهادی مسوولان اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی ظهر روز سه شنبه در دیدار حسین دماوندی نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر اراده و ایمان در موفقیت در کارها اظهار کرد: اکنون این باور در همه وجود دارد که استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه دارد.
وی با اشاره به اقدامات کشورهای همسایه در زمینه تولید دام افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت لازم برای تولید دام‌های مولد و گوشتی و هم شرایط واردات دام‌ از کشورهای همسایه را دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نحوه تبدیل زمین های راکد منطقه تهلاب به شرکت هاب دام آسیا در زمینه تولیدات دامی بر ظرفیت پرورش دام در تمام مناطق استان تاکید کرد.
وی تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره جهت ایجاد اشتغال در منطقه سیستان با توجه به وضعیت خشکسالی اگر نهاده‌های دامی در منطقه تامین شود، این منطقه ظرفیت خوبی برای پرورش دام دارد.
کرمی بیان کرد: برنامه‌ریزی اصولی بر پایه مطالعات دقیق در زمینه واردات دام از کشورهای همسایه صورت گرفته و این طرح باید مرحله به مرحله اقدام شود.
وی به برنامه‌ریزی‌ برای تنظیم بازار گوشت در ماه‌های مختلف سال و سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام‌های گوشتی تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: هیچ مانعی نباید در زمینه اجرای کارها وجود داشته باشد و اگر فردی مانع اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان بشود، باید کنار گذاشته شود.
وی تصریح کرد: یکی از عوامل عدم توسعه سیستان و بلوچستان با وجود این همه ظرفیت‌های توسعه‌ای، وجود افرادی بوده که مانع اجرای طرح‌ها سازنده به بهانه‌های مختلف بودند.
کرمی در ادامه گفت: در دولت سیزدهم شاهد احداث ۶ کارخانه در زمینه معادن مس استان سیستان و بلوچستان هستیم.
وی با اشاره به تئوری نفوذ آمریکا در زمینه توقف در کارهای توسعه‌ای افزود: نگاه جهادی یک نگاه علمی و بر پایه دانش است و قرارگاه جهادی در زمینه تولید دام‌های گوشتی و مولد نیز فعالیت داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بازدید اخیر خود از دامداری های اطراف شهر زاهدان خاطرنشان کرد: مسوولان به صدور مجوزها و استفاده از ظرفیت عظیم مردم در کارها و بهره مندی از این سرمایه‌ها تاکید داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha