افزایش نسبی دمای هوا در مناطق غرب و جنوب فارس، هشدار هواشناسی کشاورزی   

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد کشاورزی نسبت به استقرار توده هوای گرم در سطح استان و افزایش  نسبی دما از یک تا ۲ درجه سلسیوس در نواحی غربی و جنوبی هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این سامانه از امروز تا ۱۲ مردادماه در مناطق ذکر شده پیش بینی شده است.

محلول پاشی سیلیکات پتاسیم

مسعود حقیقت اضافه کرد: محلول پاشی سیلیکات پتاسیم و پودر کابولین جهت جلوگیری از گرما زدگی و آفتاب سوختگی میوه به خصوص در ارقام حساس به آفتاب سوختگی، همچنین جلوگیری از پوکی میوه و مبارزه با پسیل پسته توصیه می شود.

وی ادامه داد:‌ باغداران توجه داشته باشند که محلول پاشی در ساعات خنک روز،‌ اوایل صبح و ساعات نزدیک به غروب آفتاب انجام شود، با توجه به اینکه در این ماه نیاز آبی پسته افزایش یافته و دمای هوا رو به افزایش است،‌ دوره های آبیاری در صورت امکان و بر اساس نوع خاک،‌ کوتاهتر و آبیاری سبک انجام شود، در صورتی که آب شور است آبیاری سنگین نیز توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش های رگباری پراکنده باران همراه با تگرگ در مناطق مستعد،‌ رعد و برق، باران نقطه ای، وزش باد های شدید و خیزش گرد و خاک مناطق شرقی،‌ جنوب و شرق استان از دهم تا دوازدهم مردادماه هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha