تشریفات گمرکی ترخیص خودروهای وارداتی منوط به دریافت مجوز از سوی دستگاه‌های مربوطه است

بندرعباس - ایرنا - ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: انجام تشریفات گمرکی ترخیص کالا از جمله خودروهای وارداتی منوط به دریافت مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه است.

حسین سعیدی روز سه‌شنبه با اشاره به دستور رییس کل دادگستری هرمزگان پیرامون تعیین تکلیف خودروهای وارداتی موجود در بنادر این استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از یکهزار و ۱۰ دستگاه خودرو وارداتی تا کنون ۳۳۵ دستگاه اظهار شده‌ است.

وی افزود: ۳۰۰ دستگاه خودرو نیز در گمرک شهید باهنر و ۳۵ دستگاه دیگر در گمرک بندرلنگه اظهار شده و در انتظار دریافت مجوز از سوی دستگاه‌های مربوطه برای انجام فرآیند ترخیص است.

مدیرکل گمرک بندر شهید رجایی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۱۰ دستگاه خودروی خارجی وارد بنادر استان شده که بر اساس اظهار نامه تنظیمی از سوی صاحبان کالا به گمرک در خردادماه سال جاری ۳۳۵ دستگاه آن اظهار شده است.

به گفته سعیدی؛ انجام تشریفات گمرکی به منظور ترخیص خودروهای یادشده مستلزم صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های ملی استاندارد و توسعه تجارت بوده که این دو سازمان در فرآیند صدور مجوز ترخیص نقش تعیین کننده‌ای دارند و برای ترخیص قطعی خودرو، برابر قانون، سازمان‌های اشاره شده باید مجوزهای لازم را به گمرک ارائه تا نسبت به ترخیص قطعی اقدام شود. ‌

وی با بیان اینکه ۶۷۵ دستگاه از مجموع تعداد باقی‌مانده تا کنون از سوی صاحبان کالا به گمرک اظهار نشده است، افزود: براساس قوانین تا قبل از اظهار هیچ مسئولیتی متوجه گمرک نبوده؛ بنابراین هیچ‌گونه اقدامی از سوی گمرک برای انجام فرآیند ترخیص صورت نمی‌گیرد.

ناظر گمرکات هرمزگان بیان کرد: اگر دستگاه‌های مربوطه در حداقل زمان ممکن نسبت به صدور مجوزهای خود اقدام کنند، بدون شک پس از پرداخت حقوق ورودی، تشریفات ترخیص خودرو و یا هر کالای دیگری در کم‌ترین زمان از سوی گمرک انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha