معاون استاندار مازندران: انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ عاشورا است

ساری -  ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون فرهنگ عاشور است، گفت: ایستادگی در برابر ظالمان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دستاوردهای بزرگ محرم حسینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران افزود: دستاوردهای واقعه بزرگ عاشورا نیازمند بازنگری و ترویج است.
وی خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر استکبارگران، نبرد حق و باطل و دیگر نهضت های بزرگی که در کشور شکل گرفت، به تاسی از فرهنگ عاشورا بوده است.
وی اظهار داشت: دشمنان قصد دارند با اعمال تحریم های همه جانبه و به راه انداختن جنگ فرهنگی به نظام ضربه بزنند و اداره کل ورزش و جوانان در حوزه فرهنگی مقابله با دشمنان در خط مقدم است.
سلگی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان با رفع مشکلات قشر جوان جامعه می تواند در این کارزار نقش ایفا کند.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در ناآرامی های اخیر، دشمنان جوانان ما را نشانه گرفته اند، بر لزوم حراست از جوانان و رفع مشکلات این قشر تاکید کرد و گفت: مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور به علت هجوم خرده فرهنگ های غیربومی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و با مشکلات اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم می کند.
این مقام مسوول بر لزوم حمایت همه جانبه از ورزش این استان تاکید کرد و افزود: خدمت به ورزش مازندران در واقع خدمت به ورزش کشور است.
سلگی بیان کرد: توجه به ورزش مازندران بی شک مدال آوری مختلفی را در آوردگاه های جهانی برای کشورمان به ارمغان خواهد داشت.
وی بر لزوم توجه به ورزش قهرمانی و همگانی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیری جمعیت، توجه به ورزش همگانی باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران همچنین بر لزوم توزیع عادلانه امکانات ورزشی تاکید کرد و گفت که امکانات به میزان مورد نیاز و سالن های ورزشی ارزان باید در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران: انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ عاشورا است

سرپرست سابق ورزش و جوانان مازندران نیز در سخنانی گفت: توزیع اعتبارات و امکانات باید براساس شاخص های جمعیتی باشد و تنها در صورت تحقق این مهم حق مازندران در ورزش کشور بخوبی ادا خواهد شد.
عادل عالیشان، کمبود اعتبارات و امکانات را از عمده مشکلات ورزش مازندران عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد مدال هایی که در مسابقات مختلف بین المللی کسب شد، توسط ورزشکاران روستایی بوده است.
وی شمار هیات های ورزشی استانی را ۵۴ و هیات های شهرستانی را نیز ۸۰۰ هیات ذکرکرد و گفت: مازندران بیش از ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی و ۱۳۰ تیم در رشته های مختلف، بیش از ۳۰ هزار مربی و داور فعال و بیش از ۱۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
وی بیان کرد: ورزشکاران مازندرانی سالانه ۶۰۰ مدال را از مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی کسب می کنند و این افتخار بزرگی برای ورزش این استان و حتی کشور است.
عالیشان گفت: بسیاری از ساخت و سازهای ورزشی در مازندران بر مبنای برنامه و آمایش سرزمین نبود و باید کار مطالعاتی و دقیقی صورت گیرد.
سرپرست سابق ورزش و جوانان مازندران، احداث استخر ۵۰ متری برای رکورد زنی، پیست هشت خطه دو و میدانی را از نیازهای اصلی ورزش این استان عنوان کرد.
عالیشان از افتتاح ۹ طرح ورزشی در دهه فجر پارسال در مازندران و همچنین ۱۴۰ طرح در هفته دولت امسال خبرداد.
وی گفت: طرح مطالعاتی احداث کمپ شماره ۲ آکادمی ملی المپیک در ۱۶ هکتار عرصه در رامسر در دست تهیه است.

معاون استاندار مازندران: انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ عاشورا است

مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: یک‌چهارم المپیکی های کشور را جوانان مازندرانی نشکیل می دهند و ورزشکاران این استان نیازمند توجه بیشتر هستند.
علی رجبی وند چالی گفت: در حوزه جوانان و بحث ساماندهی امور جوانان، بحث ازدواج جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: باید کانون پیشکسوتان ورزش مازندران را تشکیل دهیم تا آنها با تجربیات خودشان به ورزش کمک کنند.
رجبی وندچالی گفت: تمام کارکنان این اداره کل، یک مدیرکل هستند و باید همه باهم تلاش کنیم تا حق ورزش مازندران به خوبی ادا شود.
مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران، با اشاره به طرح های عمرانی نیمه کاره در مازندران و محدود بودن اعتبارات دولتی، گفت: باید ستاد خیرین را در شهرهای مختلف استان راه اندازی کنیم تا از ظرفیت آنان برای توسعه ورزش استان استفاده کرد.
رجبی از توجه ویژه به حوزه ورزش همگانی خبرداد و گفت: در حوزه ورزش همگانی باید با شهرداری ها تعامل بیشتری صورت گیرد تا برای ترویج ورزش همگانی در استان تلاش کنند.
وی افزود: مازندران به همدلی، وفاق و صداقت احتیاج دارد و برای همین همه باید تلاش کنند.

در پایان این آیین علی رجبی وند چالی بعنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران معرفی و منصوب شد.

معاون استاندار مازندران: انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ عاشورا است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha