۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85187185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: خرید تضمینی گندم البرز نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: خرید تضمینی گندم امسال در این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مجتبی عبداللهی " سه شنبه شب در بازدید از مدیریت غله استان البرز افزود: سال گذشته ۱۲ هزار تن در قالب گندم داخلی از استان به صورت تضمینی خریداری شد که امسال این عدد به بیش از ۳۰ هزار تن رسید.
وی اضافه کرد: ظرفیت سیلوی دولتی استان البرز ۸۰ هزار تن گنجایش ذخیره دارد و ما در استان قابلیت‌های خوبی در زمینه گندم و سیلو داریم و این ظرفیت به بیش از ۱.۵میلیون تن می‌رسد.
استاندار البرز در ادامه به کارخانه‌های آرد متعدد در استان اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۲۴ کارخانه تبدیل گندم به آرد در استان فعال است که استان را در توانایی‌های ذخایر متمایز می‌کند.

استاندار: خرید تضمینی گندم البرز نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شد


عبداللهی اضافه کرد: استان البرز با همکاری «جی تی سی» جهادکشاورزی ۵۰ هزار تن ظرفیت سازی برای ذخایر روغن دارد که پتانسیل خوب استانی و کشوری قلمداد می‌شود. این پروژه تا ۹۰ درصد پیش رفته است و در تلاش برای تحقق اقدامات نهایی آن هستیم.
استاندار البرز یادآورشد: بازدید به منظور رفع چالش‌های تحقق فوق صورت گرفته و مخزن‌های موجود با ظرفیت ۵۰ هزارتن قابلیت خوبی دارد بنابراین باید سعی کنیم با جذب اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه را به پایان برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha