۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85187236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دغدغه‌های معیشتی بازنشستگان کردستانی مطرح شد

سنندج- ایرنا- بازنشستگان کردستانی نشستی با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری داشتند و در این جلسه دغدغه معیشت و لزوم بهبود وضعیت خود سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه‌ای که قرار بود ۲ ساعت طول بکشد، یک ساعت هم وقت اضافه گرفت تا سرمایه‌های بزرگ و گرانقدر تجربه آنچه که دل تنگشان می خواهد بگویند.

" خلا قانونی نداریم و آنچه که دیده می‌شود ناشی از فراموشی مطالبات بازنشستگان است، نمایندگان مردم برای این قشر فکری نمی کنند" این حرفی بود که همایون جنتی مسوول کانون بازنشستگان آموزش و پررش کردستان و مشاور استاندار در امور بازنشستگان مطرح کرد.

وی ادامه داد: اگر نظارت دقیقی بود، در مورد مسائل رفاهی و گردشگری با مدیر عامل صحبت می‌کردیم نه درباره دغدغه معیشت این قشر.
این بازنشسته کردستانی ادامه داد: قانون خدمات کشوری فقط سال ۸۶ اجرا و بعد از آن به بوته فراموشی سپرده شد.

جنتی با بیان اینکه، دولت گذشته همسان سازی حقوق را به صورت نیم بند اجرا کرد و بعد از آن رها شد، افزود: خلا قانونی نداریم بلکه عدم اجرای آن را شاهدیم.

وی یادآور شد: بیمه آتیه‌سازان حافظ هیچ کاربردی برای بازنشستگان استان کردستان ندارد.دغدغه‌های معیشتی بازنشستگان کردستانی مطرح شد

عدم اشتغال بعد از بازنشستگی برای بازنشستگان کردستان

رییس کانون بازنشستگی علوم پزشکی دیگر گنجینه گرانبهای تجربه بود که در کنار بیم‌ها از امیدها هم سخن گفت.

عزیزالله ابراز امیدواری کرد کارهایی که خواسته و ضرورت جامعه بازنشستگان است، اجرایی شود.

صلاحی با بیان اینکه بازنشسته در شرایط خاصی زندگی می کند که با وجود سختی امیدوار است، ادامه داد: بازنشستگان دلشان برای کشورشان می تپد و تلاش می‌کنند تا قدم های مثبتی بردارند.

این بازنشسته کردستانی ادامه داد: در شهرهای کوچک بازنشستگان امکان اشتغال بعد از بازنشستگی ندارند و همین زندگی آنها را با مشکل درآمدی مواجه کرده است.

افزایش سنواتی حقوق بر مبنای نرخ تورم موصوع ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری، یکسان کردن بیمه درمانی افراد شاغل و بازنشسته، محرومیت کردستان و بیکاری چهار هزار بازنشسته، استخدام فرزندان بازنشستگان در صندوق و شرکت های وابسته، افزایش سهم وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان، پرداخت به موقع معوقات، برطرف کردن تاخیر در پرداخت هزینه‌های پزشکی به ویژه بیماران خاص، تخصیص اعتبار برای احداث خانه‌های امید و تشکیل مجمع بازنشستگان کشوری از دیگر مواردی بود که صلاحی به آن اشاره کرد.

تماس‌هایی برای امرار معاش

فرهاد عبداللهی رییس کانون بازنشستگی ورزش و جوانان نیز در این نشست آماری از مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگان کشوری در ماه گذشته ارائه داد.
وی گفت: این مرکز ۳۷ هزار تماس تلفنی داشته که ۶ هزار و ۴۴۰ نفر در ارتباط با واریز حقوق، ۶ هزار وام ضروری، چهار هزار نفر وام ازدواج، سه هزار نفر درباره بیمه تکمیلی، ۲ هزار درباره فیش حقوقی و بقیه درباره وام ضروری بوده و این نشان می‌دهد سرمایه های ارزنده کشورمان، مشکل معیشت دارند.

عبداللهی در ادامه با قدردانی از شروع دوباره رقابتهای ورزشی بازنشستگان گفت: از زیرساخت های دستگاه‌های اجرایی برای مسابقات ملی بازنشستگان استفاده شد.

این پیشکسوت عرصه ورزش کردستان تاکید داشت: پیشگیری از طریق ورزش به جای درمان توسط پزشک بهتر جواب می دهد و کم هزینه است.

وی افزود: با توجه به رایزنی استانی، قطعه زمین ورزشی به صندوق داده شده و مجوز فعالیت اخذ شده و تقاضا داریم تا با تکمیل این مجموعه، در سالهای آتی مسابقات را در مکان اختصاصی خود برگزار کنیم.

از پیاز و خرما تا موزی که ۶ ماه خریداری نشده

محمد فاتحی از فرمانداران سابق که خود را تنها یک بازنشسته معرفی کرد، از اینکه هیچ کردستانی در ۱۸۵ شرکت تحت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری شاغل و عضو نیست، انتقاد داشت.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان به ویژه در کردستان، از عشق و علاقه این قشر به میهن سخن گفت.

فاتحی مشکل معیشت را حاد برشمرد، تا جایی که به گفته خودش از پیاز و خرمایی( که البته دیگر نمی شود خرید )تا موزی که ۶ ماه است موفق به خریدش نشده است‌، دل پری داشت.

فعالیت ۲۵ کانون بازنشستگی در کردستان

رییس صندوق بازنشستگی کشوری کردستان هم با اشاره به عضویت ۲۸ هزار و ۸۴۶ بازنشسته کشوری در این صندوق گفت: ۲۵ کانون بازنشستگی فعال داریم و صندوق در استان با هشت نیرو اداره می‌شود.

محمد احمدی افزود: احداث ۲ باب خانه امید در استان از فعالیتهای مهم صتدوق است که یکی مرداد سال گذشته در سنندج بهره‌برداری شد و دیگری فردا در سقز افتتاح می‌شود.

وی به فعالیت یک شرکت تعاونی فراگیر ملی در استان اشاره کرد و گفت: این شرکت، کاری بی نظیر در نوع خود است.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری کردستان گفت: صندوق امداد توسط بازنشستگان تاسیس شده و به بازنشستگانی که نیازمند کمک فوری هستند، کمک بلاعوض اهدا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha