داورزنی: در حق تیم ملی والیبال بانوان جفا شد/ هاشمی سابقه خوبی در مدیریت ورزش دارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون والیبال عدم اعزام تیم ملی دختران به بازی‌های آسیایی را جفا در حق‌ آن‌ها خواند و در واکنش به تغییرات در وزارت ورزش گفت: سجادی با توجه به شرایط جسمانی‌اش فصا را برای فعالیت فرد دیگری فراهم کر

به گزارش ایرنا، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح امروز در بازدید خود از اردوی تیم‌های اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو، از اردوی تیم ملی قایقرانی بازدید کرد. در این بازدید اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی امپیک نیز او را همراهی کردند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و اعضای هیئت اجرایی در جریان بازدید از اردوی تیم ملی قایقرانی در واکنش به اعزام نشدن تیم والیبال دختران به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در خصوص عدم اعزام تیم ملی والیبال دختران به بازی‌های آسیایی تصمیم خوبی گرفته نشد چراکه مسیر رشد و ارتقای سطح والیبال دختران و سایر رشته‌هایی که خانم‌ها در آن حضور دارند گرفته شد.

وی افزود: به بهانه این‌که اعزام کاروان کیفی است و تیم اعزام نکنیم اصلا روند مناسبی در پیش گرفته نشد. تلاش ما این بود که به زنان انگیزه بدهیم تا وارد ورزش شوند. ۵۰ درصد از جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند و همه باید کمک کنند و هزینه شود تا ورزش بانوان در ایران رشد کنند. بازی‌های آسیایی انگیزه زیادی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند و این‌که تیمی بداند که در بازی‌ها حضور خواهد داشت، همین مسئله به ورزشکاران آن تیم انگیزه می‌دهد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به مصوبات ستاد عالی بازی‌ها ادامه داد: در یک مقطع مصوب می‌کنند که دختران به بازی‌ها بروند و تا باانگیزه می‌شوند اما یک ماه مانده به رقابت‌ها می‌گویند اعزام کیفی است. این فرایند در تصمیم‌گیری‌ها غلط است. دوستان می‌گویند تصمیم‌گیری در ستاد بازی‌ها که متشکل از کمیته و وزارت است، صورت گرفته است. در ستاد سال قبل که سجادی تازه وزیر شده بود از حضور زنان دفاع کردیم و قرار شد شرکت کنند. حتی به والیبال قول دادند که اعزام شود و در سال گذشته در چهار رده دختران فعال بودند و انگیزه داشتند که بعد از ۵۰ سال در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. موضوع نتیجه گرفتن نیست بلکه انگیزه دادن به تیم‌های پایه است که بتوانند به سطح بالا برسند.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور کشورهای مطرح والیبال در آسیا عنوان کرد: در آسیا، ژاپن، چین، کره، تایلند و چین‌تایپه هستند و طبیعی است شرایط مسابقه دادن دختران ما با آن‌ها یکی نیست و باید فضای بهتر و انگیزه بالاتری ایجاد شود. ما آنها را به اردو فرستادیم و انگیزه دادیم ولی به یکباره می‌گویند اعزام کیفی است و در حق دختران جفا شد. حتی اعلام کردیم هزینه اعزام دختران را خودمان می‌دهیم ولی موافقت نشد.

وی در واکنش به تغییرات صورت گرفته در وزارت ورزش گفت: به سجادی خسته نباشید می‌گویم. در حادثه سقوط بالگرد اتفاق خوبی نیفتاد و در پرواز اسماعیل احمدی را از دست دادیم و به جمعی از مدیران صدمه جدی وارد شد و شرایط جسمی سجادی طوری است که نیاز به مراقبت دارد. سجادی هم شرایط خود را به رئیس جمهور توضیح داد. سال مهمی در پیش داریم و نیاز است حضور وزیر ورزش در صحنه بیشتر باشد. سجادی هم با توجه به وضعیت جسمانی خود، فضا را برای فرد دیگری فراهم کرد. برای کیومرث هاشمی که سابقه خوبی در بحث‌های مدیریتی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد، آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha