نصب بیلبورد در مورد آزار جنسی کلیسای کاتولیک همزمان با سفر پاپ به پرتغال

تهران-ایرنا- همزمان با سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به لیسبون پایتخت پرتغال، یک بنر بزرگ در مورد آزار جنسی کشیش‌های کلیسای کاتولیک در یکی از خیابان‌های پرتردد این شهر نصب شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، بیلبورد بزرگی برای افزایش آگاهی در مورد آزار جنسی توسط کشیش‌های کلیسای کاتولیک، درست ساعاتی قبل از ورود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به پایتخت پرتغال در لیسبون نصب شد.
مراسم "روز جهانی جوانان" توسط پاپ ژان پل دوم برای جشن گرفتن کاتولیک‌ها در سنین نوجوانی یا اوایل دهه ۲۰ سالگی آنها، مشخص شد که هر دو یا سه سال یک بار در شهری متفاوت برگزار می شود.
این رویداد کمتر از شش ماه پس از آن صورت می‌گیرد که گزارشی از سوی یک کمیسیون پرتغالی مبنی بر اینکه حداقل ۴ هزار و ۸۱۵ کودک زیر سن قانونی طی ۷ دهه مورد آزار جنسی عمدتا کشیش‌ها قرار گرفته‌اند. کمیسیون مسئول گفت که این فقط نمونه کوچکی از این آزار جنسی است.
این بیلبورد در خیابان "آلمیرانته ریس" (Almirante Reis) یکی از طولانی ترین و شلوغ ترین خیابان های لیسبون نصب و روی آن نوشته شده است: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کودک توسط کلیسای کاتولیک در پرتغال مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha