جهاد دانشگاهی با ترکیب ایمان و علم موانع سر راه کشور را بر می دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد دانشگاهی کشور، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره خدمات علمی جهاد دانشگاهی در حل مشکلات کشور، گفت: جهاد دانشگاهی تلفیقی از ایمان و علم است که با ترکیب این ۲ مولفه؛ همیشه توانسته موانع را سر راه کشور بردارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن مسلم نائینی» روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کارخانه " استخراج کربن فعال از قیر طبیعی" کرمانشاه؛ به دستاوردهای علمی سازمان جهاد دانشگاهی در طول انقلاب اشاره کرد و افزود: در طول مدت انقلاب مانند دوران دفاع مقدس هر جا در زمینه ای کشور با مانع علمی روبرو می شد، جهاد دانشگاهی وارد عمل شد و کارهای زمین مانده را با توان علمی و تلاش و ایمانی که دانشمندان و استادان آن داشت، انجام داد.

وی جهاددانشگاهی را یک مرکز علمی برجسته دانست که تاکنون با کارهای بزرگ تحقیقاتی کاربردی و فنی توانسته است، موانع و محدودیت های زیادی را سر راه کشور بردارد.

مسلمی نائینی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان به علوم انسانی در راستای دمیدن به روح امید آفرینی و روحیه کار و تلاش، تقویت باورهای فرهنگی "ما می توانیم" در جامعه شد.

کرمانشاه دانشمندان برجسته و بزرگی دانشگاهی دارد

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کشور،در بخش دیگری از سخنان خود به استخراج مشتقات قیر طبیعی در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این محصول مشتق کربن فعال از قیر طبیعی با تلاش ۱۵ ساله دانشمندان علمی جهاد دانشگاهی بدست آمده و نیاز کشور را تا حد زیادی به واردات این ماده مهم، حیاتی و حساس در بخش بهداشتی، غذایی، صنعتی، دفاعی و هسته ای بر طرف می کند.

مسلمی نائینی با اشاره به وجود دانشمندان برجسته شیمی کشور و جهان اسلام در استان کرمانشاه مانند پروفسور شمسی پور و خدایی افزود: کرمانشاه همیشه در زمینه علمی و دانشگاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی داشته است و دارد.

وی در پایان با تبریک این موفقیت بزرگ، از همه دانشمندان و عوامل پژوهشی و مدیران جهاد دانشگاهی کرمانشاه در این راستا قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم طرح ملی مهم کارخانه کربن فعال از قیر طبیعی کرمانشاه با ظرفیت اسمی تولید هزار تن کربن در سال و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha