پیگیری ۴۰۳ درخواست مردمی و ثبت ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره در هر سفر استانی

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات مردمی با بیان اینکه مرکز ارتباط مردمی در مطالبه‌گری از مسئولان و دستگاه‌ها با هیچ کس تعارف ندارد، گفت: تا پایان تیر ماه امسال ۴۰ برنامه با حضور اعضای کابینه برگزار شده و ۴۰۳ دستور صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» همزمان با دومین سالگرد تنفیذ حکم‌ ریاست جمهوری آیت الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، درباره تاکید رهبر انقلاب برای ارتباط گرفتن با مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی در دولت سیزدهم تصریح کرد: در ابتدا باید از مجموعه رسانه‌ها، مطبوعات و مجموعه‌های اطلاع‌رسانی‌های مختلف به‌ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی تشکر کنم. ایرنا از رسانه هایی است که انصافاً همیشه برای ارتباط موضوعات بین مرکز و مردم ارتباط رسانی خوبی را انجام می‌دهد و باید از زحمات عوامل آن تقدیر و قدردانی کنم.

ثبت بالغ بر ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره در هر سفر استانی

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در دولت سیزدهم رویکرد خوبی در پیش گرفته که نماد و نمود ارتباط میان مردم و دولت را روشن کرده است، اظهار داشت: در سفرهای استانی با حضور وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نماینده تام الاختیاری که در سفرها حضور می یابند، ۲۰ تا ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره میان مسئولان با مردم را ساماندهی می‌کنیم.

صالحی تاکید کرد: در سفر سه روزه به یک استان، از روز قبل از سفر تا روز بعد از سفر به طور میانگین ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره صورت می‌گیرد که این عدد در طول تاریخ انقلاب بی‌نظیر است به طوری که مردم می‌توانند در سفر استانی، رئیس جمهور را از نزدیک ببینند و با او صحبت کرده و مطالبات خود را مطرح کنند.

پیگیری ۲۰۰ هزار مکاتبه در سفر رئیسی به یاسوج

رئیس مرکز ارتباطات مردمی با بیان اینکه سامانه ۱۱۱ در سراسر کشور در سفرهای استانی فعال است، گفت: مردم می توانند با مراجعه به این سامانه موضوعات و مسائل خود را با مردم در میان بگذارند. بعد از سفر رئیس جمهور به یاسوج، بالغ بر ۲۰۰ هزار مکاتبه مردم را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه در سامانه‌ ۶۱۳۳ برگزاری ۴۳ برنامه ثبت شده است، افزود: حضور ۲۵ عضو کابینه در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نشان دهنده این است که مرکز همه مسئولان را پای خط مردم آورده است.

صالحی در عین حال افزود: البته هنوز در بین راه هستیم و اقدامات تحول آفرین در مرکز جای خود را خواهد داشت و به همین دلیل هنوز هم نمره قبولی برای خودمان قائل نیستیم.

وی افزود: باید همچنان با همین روحیه برای ارتقای مرکز و ساماندهی اشکالات و ایراداتی که در دوره‌های قبل بوده، ادامه بدهیم و یقیناً مردم آنقدر ارزش و جایگاه دارند که هر آنچه برای آنها خدمت کنیم باز هم نتوانسته‌ایم کف خدمت را به انجام برسانیم.

پیگیری ۴۰۳ دستور از مطالبات مردمی

حجت الاسلام صالحی در پاسخ به این سوال که از میان تماس‌هایی که توسط اعضای دولت پاسخ داده شده چه تعداد مطالبه به سرانجام رسیده است، بیان کرد: گزارش این موضوع در اوایل هفته خدمت رئیس جمهور تقدیم شد که نشان می دهد تا پایان تیرماه ۴۰ برنامه با حضور اعضای کابینه برگزار و در مجموع ۴۰۳ دستور پیگیری مطالبات مردمی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد دستورها در دور اول برنامه میزبانی از اعضای کابینه در مرکز ارتباطات مردمی اقدام شده است، افزود: در دور دوم هم بین ۶۰ تا ۷۰ درصد موضوعات در دست پیگیری است.

مخبر به مرکز ارتباطات مردمی می آید

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: به مناسبت هفته دولت معاون اول رئیس جمهور پاسخگوی بر خط مطالبات مردمی خواهد بود.

وی درباره میزان تاثیر گذاری حضور وزرا در مرکز ارتباطات مردمی و پاسخگوئی به سوالات مردم تصریح کرد: در دور اول مرکز ارتباطات مردمی برای بر خط کردن و پاسخگوئی مقامات عالی کشور و اعضای کابینه صرفا به ارتباطات برخط تلفنی و پیگیری خواسته های مردم اکتفا کرد ولی در دور دوم ارزیابی عملکرد و اکنون در دور سوم مطالبه‌گری به برنامه های این مرکز اضافه شده است.

با کسی تعارف نداریم

صالحی تاکید کرد: جلساتی که با حضور اعضای کابینه برگزار می شود، قرار نیست دورهمی باشد زیرا با «انشاءالله و ماشاءلله و قول و دستور کتبی کار پیش نمی‌رود» مدیران هم باید بدانند که مرکز ارتباط مردمی در مطالبه‌گری از مسئولان و دستگاه‌ها با هیچ کس تعارف نخواهد داشت و آن را پیگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری مطالبه‌گری از دستگاه‌ها را به عنوان خط اصل و برنامه اساسی و خط قرمز مرکز ارتباطات مردمی بر شمرد و خاطر نشان کرد: قرار نیست سرمایه اجتماعی را با تعارف با مسئولان زیر سوال ببریم. به یقین مرکز از وظایف و مسئولیت‌های خود می‌داند که مطالبه‌گری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را به عنوان دستور رییس جمهور پیگیری کند.

صالحی درباره حضور استانداران و پاسخگویی برخط آنان نیز گفت: حضور استانداران سراسر کشور را از یک ماه پیش آغاز کرده‌ایم و روز گذشته استاندار بوشهر به عنوان پنجمین استاندار پاسخگوی مردم استان شد.

وی خاطر نشان کرد که در این برنامه در سطح استان تماس های برخط برقرار می‌شود و ارتباطات مستقیم مردم با استانداران و مسئولان استانی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha