۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85187863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور عراق  :‌ احتمالا  ۱۰۰ هزار زائر اربعین از پاکستان وارد کربلا می شوند

بغداد - ایرنا - وزیر کشور عراق پیش بینی کرد که ۱۰۰ هزار زائر از پاکستان برای برگزاری مراسم اربعین وارد کربلا شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عبد الأمیر الشمری» وزیر کشور عراق در جریان دیدار «رانا ثناء الله» وزیر کشور پاکستان با رئیس جمهور عراق که در کاخ بغداد انجام شد، گفت: تسهیلات لازم برای زائران پاکستانی درنظر گرفته و کمیته مشترکی برای پیگیری امور تشکیل شده است.

وزیر کشور پاکستان نیز ابراز امیدواری کرد که کشورش علاوه بر همکاری تجاری به تلاش برای بازسازی و آموزش نیروهای نظامی و امنیتی عراق کمک کند.

ثناء الله با اشاره به اینکه کشورش به روابط برادرانه با عراق مبتنی بر مبانی دین، تاریخ و ارزش‌های مشترک توجه ویژه دارد، گفت: اسلام‌آباد در کنار مردم و دولت عراق ایستاده و از وحدت و حاکمیت ملی این کشور حمایت می‌کند.

«عبد اللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق نیز در این دیدار بر اهمیت تحکیم همکاری‌های مشترک بغداد و اسلام آباد و راه‌های ارتقای آن بویژه در زمینه‌های آموزشی، امنیتی، نظامی و همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

وی اشاره کرد که عراق علاقه‌مند به توسعه روابط و ارتقای آن به سطوح بالاتر و افق‌های گسترده‌تر مبتنی بر منافع مشترک دو ملت است.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه عراق و پاکستان از تروریسم رنج می‌برند، گفت: مقابله با تروریسم مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر بین دو کشور است زیرا تروریسم تهدید و چالشی برای امنیت و آرامش جهان است.

«رانا ثناء الله» وزیر کشور پاکستان در این دیدار دعوت نامه «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان برای سفر رشید به اسلام آباد را تسلیم رئیس جمهوری عراق کرد.

گردشگری مذهبی و احیای مراسم اربعین

وزیر کشور پاکستان در ادامه دیدارهای خود عصر امروز (چهارشنبه) با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، السودانی در این دیدار حمله تروریستی ۲ روز قبل در استان باجور پاکستان را محکوم و با قربانیان، خانواده‌های این حادثه تروریستی و همه مردم پاکستان ابراز همدردی کرد.

وزیر کشور عراق  :‌ احتمالا  ۱۰۰ هزار زائر اربعین از پاکستان وارد کربلا می شوند

وی تاکید کرد: تمایل عراق به حفظ و توسعه روابط با پاکستان در زمینه‌های مختلف است.

در این دیدار، تقویت همکاری‌های دوجانبه بین پاکستان و عراق در زمینه‌های امنیتی، تبادل اطلاعات و مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، بحث و تبادل نظر شد.

بیانیه دفنر نخست وزیری عراق اضافه کرد که در این دیدار همچنین همکاری‌ها در زمینه گردشگری مذهبی و تسهیلات دولت عراق برای حضور زائران پاکستانی عتبات عالیات در عراق برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) بررسی شد.

وزیر کشور پاکستان روز گذشته ( سه شنبه ) به دعوت «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود با هدف تعمیق روابط دوجانبه، روان سازی سفر زوار پاکستانی به عراق و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور وارد بغداد شد.

وزیر کشور پاکستان که در راس یک هیات سیاسی و متشکل از چهره‌های برجسته مذهبی به بغداد سفر کرده است پیشتر با وزیر کشور عراق دیدار و قرار است در سفر چهار روزه خود با برخی از رهبران دینی عراق نیز دیدار کند.

اواسط خرداد امسال بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای عراقی خود سفر رسمی به بغداد کرد و طی آن با مقامات بلندپایه عراقی پیرامون تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. دو کشور توافق کردند که برای تقویت روابط مردمی به ویژه روان سازی سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق سرکنسولگری پاکستان در نجف اشرف به زودی گشایش یابد.

سالانه صدها هزار نفر از اتباع پاکستانی برای زیارت اماکن مذهبی به ایران و همچنین در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند و برای سفر به عراق از طریق مسیرهای ارتباطی ایران استفاده می‌کنند. احمد امجد علی سفیر پاکستان در عراق هفته گذشته اعلام کرد که امسال بیش از یکصد هزار نفر از اتباع پاکستانی برای حضور در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم در کربلا به عراق سفر کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha