امام جمعه یزد: برگزاری نماز جمعه‌ مظهر عینی وحدت و بصیرت در کشور است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف کشور مظهر عینی وحدت و بصیرت است که باید باشکوه برگزار شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با حضور تعدادی از اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه روستای منشاد مهریز یزد افزود: اقامه نماز جمعه از برکات عظیم نظام و انقلاب مقدس اسلامی است و باید همه برای اقامه باشکوه آن همکاری کنند.

وی بر اهمیت برگزاری نماز جمعه در منشاد تاکید کرد و ادامه داد: نماز جمعه منشاد از رونق خوبی برخوردار است و این منطقه خاص استان یزد به شمار می‌آید و علمای بزرگوار همچون آیت الله شهید صدوقی و دیگر بزرگان عنایت ویژه‌ای به منشاد داشتند، بنابراین باید نماز جمعه منشاد همچنان توسط ائمه جمعه موقت برگزار شود تا امام جمعه دائم منشاد مشخص شود.

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد همچنین در ادامه گزارش از فعالیت‌های انجام شده این شورا را برشمرد و گفت: با درگذشت حجت‌الاسلام حسن واعظ، امام جمعه فقید منشاد هرچه در توان داشتیم به کار گرفتیم تا نماز جمعه منشاد تعطیل نشود چون مبنای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور این است هر امام جمعه روستایی که فوت کند دیگر امام جمعه به آن روستا تعلق نمی‌گیرد.

امام جمعه یزد: برگزاری نماز جمعه‌ مظهر عینی وحدت و بصیرت در کشور است

حجت‌الاسلام سید جمال الدین نجم‌الهدی افزود: با توجه به اینکه منشاد منطقه خاص استان است با رایزنی‌های مختلف که انجام شد مجوز ادامه برگزاری نماز جمعه توسط ائمه جمعه موقت را گرفتیم ولی برای انتخاب امام جمعه دائم منشاد پیگیری مردم منشاد و مسوولان استان نیاز است.

در این نشست حجت الاسلام حسین قوامی امام جمعه موقت منشاد و برخی از مسوولان محلی مسائل و مشکلات منطقه منشاد را ارائه کردند و خواستار انتخاب هرچه سریع‌تر امام جمعه این منطقه شدند.

در پایان این نشست طومار امضای درخواست اهالی منشاد مبنی بر ادامه برگزاری نماز جمعه و معرفی امام جمعه منشاد تقدیم آیت الله ناصری شد.

منشاد در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرارد دارد و هم اکنون در ۲۷ منطقه استان نمازجمعه اقامه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha