۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85187964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سازمان ملل متحد نسبت به قحطی در سودان

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
کد خبر: 85187964
هشدار سازمان ملل متحد نسبت به قحطی در سودان

تهران-ایرنا- سازمان ملل روز چهارشنبه و درمیانه ی درگیری ها نسبت به وقوع قحطی قریب الوقوع در این کشور هشدار داده است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "العربیه انگلیسی: سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل "فائوگ اعلام کرد: بیش از ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، که بیش از ۴۲ درصد از جمعیت سودان را تشکیل می دهند، با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.

به گزارش این سازمان, بیش از نیمی از جمعیت در غرب دارفور با «گرسنگی حاد» مواجه هستند. این منطقه شاهد شدیدترین درگیری ها، از جمله حمله و قتل به دلیل هویت قومی و خشونت جنسی دسته جمعی بوده است.

آخرین آمار سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که بیش از سه میلیون نفر در داخل سودان آواره شده اند و تقریباً یک میلیون نفر دیگر از مرزهای آن به کشورهای همسایه پناه برده اند.

به گزارش ایرنا, سخنگوی ارتش سودان امروز چهارشنبه اعلام کرد که صحبت درباره آتش‌بس ادعایی صحت ندارد و نمایندگان مذاکرات در داخل کشور حضور دارند.

امروز چهارشنبه، نیروهای واکنش سریع سودان درباره خطر جنگ داخلی بین اجزای شرق سودان با مسلح کردن برخی قبایل هشدار دادند.

نیروهای واکنش سریع سودان تأکید کردند که دستور عبدالفتاح البرهان فرمانه ارتش برای بسیج عمومی و باز کردن اردوگاه‌ها برای «شبه‌نظامیان افراطی» و تسلیح آن‌ها به دستور مستقیم رهبری رژیم منحله‌ای صورت گرفته است که اکنون مدیریت نهادهای دولتی و کنترل امور نیروهای مسلح را در دست دارد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت عربستان و آمریکا آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha