۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس استثنایی کشور ایجاد شده است

شیراز - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی تا کنون ۱۰۰ فضای ورزشی استاندارد در مدارس استثنایی کشور ایجاد شده است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، سید حمید حسینی طریفی در حاشیه رقابت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شیراز بیان کرد: در این قالب تاکنون ۷۰ کلاس درس تخصصی ورزشی، ۲۲ زمین چمن مصنوعی و هشت کانون تربیت بدنی در مدارس استثنایی کشور در حال اجرا است.

وی‌ افزود: یکی از ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی بدنی است و رشد این ساحت در دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: در جهت تحقق ساحت زیستی بدنی دانش‌آموزان، توجه ویژه به کلاس درس تربیت‌بدنی و ساعت ورزش در مدارس استثنایی ضروری است.

حسینی طریفی اضافه کرد: داشتن فضاهای ورزشی استاندارد و مربیان متخصص درس تربیت بدنی لازمه تحقق ساحت زیستی بدنی است و در این مسیر توسعه فضاهای تخصصی درون مدرسه‌ای در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفت و ۱۰۰ پروژه اجرایی شد.

سهم فارس از توسعه فضای ورزشی مدارس استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سطح استان فارس طی سال گذشته ۹ کلاس درس تربیت بدنی به بهربرداری رسید و در اختیار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه قرار گرفت.

وی اعلام کرد: تامین منابع مالی ۱۴ اتاق درس تربیت بدنی نیز در این استان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار دارد.

بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه کشور که از دهم مردادماه به میزبانی شیراز آغاز شده، تا ۲۰ مرداد در در این شهر با حضور یک هزار دانش‌آموز کم توان ذهنی و سندروم داون از سراسر کشور ادامه دارد.

در این مسابقات دانش آموزان پسر در رشته‌های دومیدانی، فوتسال وگوی رانی رقابت می‌کنند و دختران نیز در رشته های تنیس روی میز، گوی رانی و دومیدانی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha