۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85188068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گوشت ۱۸۰ راس دام سبک بین نیازمندان خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۱۸۰ راس دام سبک در قالب طرح «پنج هزار مسجد، پنج هزار قربانی» از ابتدای سال تاکنون ذبح و بین نیازمندان استان توزیع شد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح دام ها خریداری، ذبح و بین عزتمندان هر شهرستان توزیع یا در طرح اطعام غدیر به صورت غذای گرم بین نیازمندان تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه خرید گوسفند و قربانی آن به عهده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شرکت کننده در این طرح است، افزود: در مجموع برای خرید این تعداد دام ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است که سه میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال آن توسط کانون های فرهنگی استان و مابقی نیز با همیاری موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا فراهم شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی بیان کرد: در این طرح ۱۰۸ کانون فرهنگی هنری استان مشارکت داشتند و گوشت در قالب بسته های نذری و یا طبخ غذای گرم بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح قربانی گوشت نذری ویژه نیازمندان از سوی موسسه نامبرده و خیرین نیک اندیش آن با همکاری کانون های مساجد و برخی گروه های جهادی خانواده های نیازمند در سراسر کشور را تحت حمایت قرار داده است.

۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha