از خاک میدان خوردن تا رجوع به مردم

ساری- ایرنا- همه از آن به عنوان اتفاقی عجیب و نادر نام می‌برند و برای بعضی هم به دور از ذهن است. رکوردی که طی حدود ۲۴ ماه توسط دولت سیزدهم در مازندران ثبت می‌شود تاکنون توسط هیچ دولتی به دست نیامده است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از آنکه در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ردای ریاست جمهوری را بر تن کرد، در همان مراسم تحلیف پس از ادای سوگند، گفت: "مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها و معیشت؛ سفره آنها را بهبود ببخشیم و نشاط ملی و شور اجتماعی را در جامعه بگسترانیم. دولت برخاسته از اراده ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت. "
آیت الله رئیسی و مسوولان ارشد استان مازندران نشان دادند که اجرای عدالت نیازمند حضور میدانی است و در همین راستا در همین حدود ۲۴ ماه گذشته، رئیس جمهور اولویت دولت خود را به سفر های استانی اختصاص داده است.
دولت سیزدهم از آغاز کار خود تاکنون تمامی استانها را از نزدیک بازدید کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است و با رصد دقیق مشکلات استان ها، بی وقفه سعی کرده تا در راستای ایجاد یک زندگی پر از نشاط برای مردم گام بردارند.

از خاک میدان خوردن تا رجوع به مردم

انگاره این سفرهای استانی رئیس جمهور در سفرهای شهرستانی مسوولان ارشد استان هم مشهود است و سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در ماه های گذشته در کنار سفرهای بی شمار غیر رسمی، تاکنون به ۱۳ شهرستان استان به صورت رسمی به منظور دیدار با اقشار جامعه و همچنین گره گشایی از مشکلات آحاد مردم سفر کرده است.
در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌نمایند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

از خاک میدان خوردن تا رجوع به مردم

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.
استاندار مازندران در این سفرها همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار می کند.
برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفرهای شهرستانی است.
در کنار آن همچنین استاندار مازندران دفتر نمایندگی دیدار مردمی را در غرب مازندران راه اندازی کرد تا دسترسی مردم این خطه به مسوولان مرکز نشین راحت تر شود و دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است و به صورت هفتگی مدیران کل و یا معاونان آنان در این مکان حضور می یابند و در دیدار حضوری مردم مسائلی آنها را پیگیری می کنند.
غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون نفر جمعیت دارد. نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.
تا پیش از این اقدام شهروندان غرب مازندران برای پیگیری امور اداری خود می بایست به ساری، ‌ مرکز استان جاییکه تمامی ادارات کل در آن مستقر هستند بیایند و آنها متحمل صرف هزینه و وقت بسیار در پیمودن این مسیر بودند.

از خاک میدان خوردن تا رجوع به مردم

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که با تدبیر استاندار و راه اندازی دفتر نمایندگی استانداری غرب استان بخش عمده ای از اقدامات پیرامون محور ملاقلات چهره به چهره مردم با مسوولان پایه ریزی شده است.
اسماعیل مهرافزا افزود: ملاقات مردم و مسوولان ارشد مازندران سه شنبه های هر هفته در این دفتر برگزار می شود و تاکنون ۲۴ جلسه ملاقات مردمی برگزار شده است.

از خاک میدان خوردن تا رجوع به مردم

ثبت بیش از سه هزار نامه مطالبات شهروندان غرب در سامد
وی با اشاره به اینکه امسال نیز ۱۵ ملاقات مردمی و مسوولان ارشد مازندران در دفتر غرب استانداری برگزار شد، ‌ادامه داد:‌ نتیجه این مراجعات مردمی ثبت چهار هزار مورد نامه در سامانه سامد است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران گفت: این نامه های ثبتی قابلیت پیگیری برای شهروندان وجود دارد و می بایست به این نامه ها پاسخ لازم ارائه شود.
وی بیشترین فراوانی درخواست های شهروندان مازندران را انشعابات، تسهیلات بانکی، ‌آب شرب، ‌کمک های درمانی، ‌طرح هادی، ‌اشتغال اعلام کرد و گفت که موضوعات مطروحه از سوی شهروندان به دستگاههای مرتبط منعکس شده است.
مهرافزا اعلام کرد :‌ در ارزیابی های کارشناسی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نامه ثبت شده مربوط به شهروندان غرب مازندران است که در سامانه سامد ثبت شده است که نشان می دهد به اهداف مورد نظر در خصوص راه اندازی این نمایندگی مبنی بر صرفه جویی در وقت و هزینه مردم منطقه و رفع سریع مشکلات محقق شده است.
پاسخگو بودن به مردم؛ ‌ملاک ارزیابی مدیران
وی گفت که یکی از ملاک های ارزیابی مدیران مازندران حضور موثر و پیگیر امور مردم غرب استان است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران اعلام کرد: ‌بررسی ها بیانگر آن است که حضور فعال مدیران در دفتر نمایندگی غرب استان و نیز پیگیری امور مربوط روند کاهشی حضور مردم را نشان می دهد که بیانگر رفع مشکلات مطرح شده است.
وی خطاب به مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران اظهار داشت :‌در صورت رفتار منفعلانه و بدون دغدغه فعالیت مدیران در قبال مسائل مطروحه شهروندان ابتدا با تذکر و مکاتبه تذکرات لازم داده می شود و در صورت تکرار و نادیده گرفتن حقوق مردم در راستای مفاد اداری برخورد می شود.

از خاک میدان خوردن تا رجوع به مردم

عملکرد خوب مازندران در جذب اعتبارات سفر رییس جمهور
مهرافزا در خصوص موضوعات مرتبط با سفر رییس جمهور به مازندران در بیستم اسفند ۱۴۰۰ گفت که بلحاظ اعتبارات تاکنون حدود ۳۰ درصد از مجموع ۱۷ هزار و ۷۸۹ میلیاد تومان اعتبار تخصیص یافت که در ارزیابی ها وزارت کشور به لحاظ تخصیص و جذب اعتبار که غالبا مدت زمان یک تا سه ساله صرف می شود مازندران عملکرد خوبی داشته است.
وی دستیابی به موفقیت در این زمینه را ناشی از پیگیری های استاندار با مقامات کشوری دانست و افزود: امیدواریم با پیگیری هایی که در حال انجام است با تخصیص و جذب منابع اعتباری مصوبه سفر ریاست جمهور تحولات خوبی در استان رقم بخورد.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۲۰ هزار مازندرانی
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران در خصوص پرداخت وامهای قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به متقاضیان اشاره کرد و گفت :‌تاکنون به ۲۰ هزار نفر در استان این تسهیلات پرداخت شده است و با جذب اعتبار نهایی که بزودی اختصاص می یابد مابقی افراد در انتظار نیز به آنها این تسهیلات پرداخت می شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha