معاون وزیر علوم: ورزشکاران ایستادگی و ایمان را به دنیا مخابره می‌کنند

همدان- ایرنا- معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ورزشکاران ایرانی پیام عزم، اراده، ایستادگی و ایمان را به دنیا مخابره می کنند که با هیچ وسیله‌ای قابل انتقال نیست.

به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع‌رسانی چهارمین المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور «علی خطیبی» شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه‌ این المپیاد، افزود: رفتار ورزشکاران ما در میادین بین‌المللی مانند سجده کردن، خدا را شکر کردن و حجاب، یک عمل مثبت است و تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا همدان از افتخارات علمی کشور است، ادامه داد: ۲ نفر از وزرای علوم زلفی‌گل و غلامی از این دانشگاه بودند که نشان از بلوغ علمی این دانشگاه است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تاریخ این سرزمین، همواره در رشد بوده است و بعد از ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب، پیشرفت علمی ما قابل انکار نیست و باید این دستاوردها و پیشرفت‌ها را بازگو کنیم.

خطیبی تاکید کرد: ورزشکاران اگر در عرصه‌ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی حاضر شدند فراموش نکنند در جایی ایستادند که شهدا به آن‌ها تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه امروز وقتی در عرصه منازعات سیاسی قدرت حریف را می‌سنجیم به این می‌رسیم که دشمن جمهوری اسلامی دچار زوال، پیری و فرسودگی شده است.

دانشجویان شاهد بورس تحصیلی می گیرند

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناری نیز گفت: دانشجویان برتر علمی شاهد و ایثارگر که مطابق طرح حائز امتیاز و شرایط اعلامی باشند تا پایان دوره تحصیلی از بورس تحصیلی و حمایت مالی بهره مند خواهند شد.

سیدفردین تقی‌زاده شامگاه چهارشنبه بیان کرد: سیاست وزارت علوم در حوزه ورزش دانشجویان شاهد و ایثارگر بر توانمندسازی دانشجویان در تمام ابعاد آموزشی، فرهنگی و مهارت‌افزایی تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم رویکرد سازمان امور دانشجویان افزایش برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی برای تمامی دانشجویان بویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده است ، اظهار داشت: اولین دوره ضیافت ایثارگر در سال ۱۴۰۱ و دومین دوره با فاصله‌ای حدود ۱۵ روز قبل در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته اولین جایزه شهید سردار سلیمانی برگزار شد، افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر که مطابق طرح حائز شرایط باشند تا پایان دوره تحصیلی بورس تحصیلی از اداره شاهد داده می‌شود و حمایت مالی خواهند شد.

وی ادامه داد: سال گذشته اولین جشنواره قرآنی و فرهنگی دانشجویان شاهد به میزبانی دانشگاه‌ شهید باهنر کرمان برگزار شد که دانشجویان شرکت کننده در اشاعه و ترویج ایثار و شهادت نقش مهمی داشتند.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره امسال و تجلیل از دانشجویان شاهد در بهمن ماه و در زادگاه سردار دلها (شهید حاج قاسم سلیمانی) در شهر کرمان و به میزبانی دانشگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.

تقی‌زاده افزود: برای سال آینده اولین جشنواره مهارت افزایی شاهد و ایثارگر با هدف هر دانش آموخته شاهد و ایثارگر در کنار رشته تحصیلی یک مهارت بیاموزد ،برگزار می شود و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان باشیم تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند در کنار دانش ،مهارت نیز آموخته باشند و در جامعه موثرتر واقع شوند.

نسل جدید بهتر از پدرانشان در دفاع از انقلاب قد علم می‌کنند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز گفت: نسل جدید انقلاب، بهتر از پدرانشان در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی قد علم می‌کنند.

«حسین رضوان» با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت هشت هزار شهید استان همدان تصریح کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا در این مسیر پیشگام شد تا در حفظ و تبیین آرمانهای شهدا گام بردارد تا میزبان دانشجویان شاهد باشد و این افتخاری برای دانشگاه است.

وی با بیان اینکه شعار این المپیاد رفاقت در میدان رقابت در ایثار است، مطرح کرد: این، شعار پدران شما در جبهه جنگ بود و با این شعار از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و اجازه ندادند تعرضی به این آب و خاک شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان خطاب به دانشجویان ادامه داد: این المپیاد به پاسداشت سردار همدانی یکی از افتخارات کشور که علم مجاهدت را از نوجوانی به دوش کشید و تا پایان عمر زمین نگذاشت برگزار می‌شود.

دانشگاه بوعلی سینا از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ مردادماه میزبان چهارمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در بخش دختران است. چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار «رفاقت در میدان، رقابت در ایثار» از دهم تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

این المپیاد با شعار «رفاقت در میدان، رقابت در ایثار» تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی سینا ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha