۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85188128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان تا سه درجه کاهش می‌یابد

۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85188128
دمای هوای زنجان تا سه درجه کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی‌ها، دمای هوای این استان از فردا /جمعه/ به طور میانگین تا سه درجه کاهش می‌یابد و از شدت گرمای هوا تا حدودی کاسته می‌شود.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای ۴۰ درجه در شهر ماهنشان و ۳۸ درجه در شهر زنجان ثبت شد.

وی اضافه کرد: وضعیت جوی پایدار و آسمان صاف برای استان در روز جاری پیش بینی شده است و طی ۲ روز آینده، افزایش پوشش ابر و به دنبال آن بارش پراکنده باران در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

این کارشناس ادامه داد: همچنین ورزش باد تا ۵۰ کیلومتر نیز از فردا مناطق مختلف استان را فرا می گیرد که در برخی نقاط شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته سلطانیه با دمای ۱۴ درجه و ماهنشان با ۴۰ درجه، خنکترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۸ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش را نشان می دهد.

به گفته قدیمی دمای هوای امروز شهر زنجان به ۳۸ درجه خواهد رسید.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha