نیکوکاران خراسان‌شمالی در روزهای گرم برای اهدای خون مشارکت کنند

بجنورد- ایرنا -مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه هرساله با شروع گرما و آلودگی هوا میزان اهدای خون کاهش می یابد، گفت: مردم نوعدوست استان در این ایام برای اهدای خون مشارکت کنند.

دکتر هادی نوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم مشارکت مستمر در امر خداپسندانه اهدای خون برای نجات جان بیماران اظهار کرد: به طور معمول هرساله به دلیل افزایش دما در فصول گرم سال، تعداد مراجعان اهدای خون کاهش می یابد و این درحالیست که نیاز بیماران به خون همیشگی است.

وی افزود: مراکز اهدای خون بجنورد و شیروان در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه از ساعت (۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰) و پنجشنبه ها علاوه بر شیفت صبح در عصر هم از ساعت ( ۱۶تا ۱۹) آماده حضور اهداکنندگان عزیز برای تامین خون مورد نیاز بیماران فعال است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: همچنین تیم های سیار در شهرستان اسفراین روزهای شنبه و دوشنبه، شهرآشخانه مانه و سملقان روز های یکشنبه و در شهرستان فاروج روزهای سه شنبه از ساعت(هشت تا ۱۲:۳۰) فعال هستند.

نوری خاطرنشان کرد: اکنون کم خون در سطح استان وجود ندارد اما با ادامه افزایش دما ممکن است در روزهای پیش رو این کمبود احساس شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در تمامی مراکز ثابت و سیار تیم های فنی و پزشک حضور دارند بنابراین اهدا کنندگان خون نگران افت فشار خون نباشند.

اهدای ۳۲۱ واحدخون در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: ۳۲۱ نفر از مردم نوعدوست این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌ها، خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کردند.

نوری اظهار کرد: در این مدت ۳۷۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان در شهرستان های بجنورد و شیروان مراجعه کردند که پس از معاینات اولیه، ۳۲۱ نفر موفق به اهدا شدند.

وی افزود: از این تعداد ۸۶ نفر بانوان بودند و ۵۳ نفر نیز برای بار اول با مراجعه به پایگاه انتقال خون موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اهدای خون در پایگاه‌های استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۹.۷۷ درصد افزایش داشته است.

نوری با اشاره به اجرای طرح نذر خون از ابتدای ماه محرم، گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و بسط روحیه ایثار و از خودگذشتگی در ایامی که به نام سید و سالار شهیدان لقب گرفته اجرا می شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با قدردانی از داوطلبان اهدای خون از شهروندان خواست با توجه به گرمای هوا و نیاز همیشگی به خون با اهدای خون خود یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha