۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85188144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پدافند هوایی روسیه حمله ۶ پهپاد اوکراینی را خنثی کرد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور، "حمله تروریستی" اوکراین در منطقه «کالوگا» را خنثی کرده و در این عملیات، ۶ هواپیمای بدون سرنشین مهاجم منهدم شده است. در نتیجه خنثی شدن این حمله، هیچ تلفات یا خسارتی هم اهداف روسی وارد نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز، ولادیسلاو شاپشا (Vladislav Shapsha) فرماندار منطقه کالوگا از سرنگونی شبانه‌ ۶ پهپاد حین پرواز بر فراز این منطقه خبر داد و گفت هیچ تلفات یا خساراتی گزارش نشده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که اوکراین با سه پهپاد سعی داشت به تأسیساتی در منطقه مسکو حمله کند که پدافند هوایی روسیه ۲ پهپاد را بر فراز مناطق اودینتسوو (Odintsovo) و نارو-فومینسک (Naro-Fominsk ) منهدم و یک پهپاد دیگر نیز توسط ابزارهای جنگ الکترونیک سرکوب شده است.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شوند.

اوکراین پس از چندبار تعویق، سرانجام در اوایل ماه ژوئن (خرداد) ضدحمله خود را آغاز کرد. متحدان کی‌یف اعلام کرده‌اند که تا هر زمانی که ضدحمله طول بکشد از اوکراین حمایت خواهند کرد.

ایگو کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش جدیدی از خسارات اوکراین از ابتدای جنگ تاکنون اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه ۴۵۸ هواپیما و بیش از ۱۱ هزار تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی اوکراین را نابود کرده‌اند.
با این حال روسیه از زمان آغاز حمله خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، همچنان مناطق وسیعی از خاک اوکراین را در اختیار دارد و نیروهای اوکراینی همچنان با مواضع به شدت دفاعی و میادین مین مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha