فعالیت اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در پنج ماه آینده آغاز خواهد شد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده فعالیت اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در پنج ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در جلسه‌ای که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و با حضور سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، معاون سرمایه گذاری امور اقتصادی و دارایی استان و سرمایه گذاران خارجی از سلیمانیه عراق در محل استانداری برگزار شد، وحید محمدی با اشاره به موقعیت کرمانشاه و محوریت آن به عنوان مرکز غرب کشور از نقش و اهمیت این استان در مراودات تجاری با کشور عراق سخن گفت.

محمدی افزود: استان کرمانشاه همواره در مبادلات تجاری با کشور عراق نقش پر رنگی را ایفا نموده و این نقش را در سنوات گذشته حتی با وجود مشکلات امنیتی و ناامنی های حاصل از وجود داعش در کشور عراق حفظ نمود.

وی گفت: در شرایط فعلی و با وجود امنیت موجود و رفع ناامنی های به وجود آمده از سوی داعش در آن سوی مرز ،رونق تجارت به مرزهای استان بازگشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه به پتانسیل های خوب از جمله نزدیکترین مسیر به مرکز اقتصادی عراق، داشتن راه های مواصلاتی مطلوب، شرایط جغرافیایی مناسب و هم مرزی با بخش عربی و کردی عراق قطعا در سال های آینده شاهد رشد چندین برابری تجارت و فعالیتهای اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی همچنین از پیگیری های بعمل آمده در خصوص اخذ تخفیف ۲۵ درصدی تعرفه از واردات کالا از مرزهای استان از نهاد ریاست جمهوری سخن گفت و افزود: به دنبال آن هستیم با اخذ این مجوز، واردات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی شکل بگیرد و با این روش رونق تجارت استان را بهبود ببخشیم.

به گزارش ایرنا؛ با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha