۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85188175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب در گیلان شناسایی شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85188175
۳۵۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب در گیلان شناسایی شد

رشت- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تأکید بر اینکه شناسایی انشعابات غیرمجاز گام مهمی در راستای شفاف سازی مصارف و درآمدهاست از شناسایی ۳۵۵ فقره انشعاب غیرمجاز و تعیین تکلیف بخش عمده ای از آن‌ها از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد.

مازیار علی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه استفاده قانونی شهروندان از آب شرب بهداشتی، امکان خدمات رسانی بیشتر برای تأمین و توزیع عادلانه آب برای سایرین را فراهم می سازد، افزود: تمامی انشعابات غیرمجاز شناسایی شده پس از طی مراحل قانونی تعیین تکلیف شده و به انشعاب مجاز تبدیل خواهند شد.

وی اظهار کرد: اکیپ های بازرسی امور، آبداران و قرائت کنندگان کنتور مکلفند در بازدیدهای روزانه و قرائت کنتور ، موارد مربوط به برداشت های غیرمجاز و استفاده نامتعارف از آب شرب را شناسایی کرده و گزارش دهند تانسبت به قطع انشعابات متخلفان و تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

مدیرعامل آبفای گیلان تصریح کرد: به منظور تامین مستمر و پایدار آب شرب مردم استان باید این انشعابات شناسایی و جمع آوری شوند و در این راستای از انشعابات غیرمجاز شناسایی شده ۲۴۹ فقره تعیین تکلیف شد.

وی در ادامه همچنین از اجرا و بهره برداری ۱۰ پروژه توسعه شبکه آبرسانی با لوله گذاری به طول ۱۴ هزار و ۱۱۰ متر به طول ۱۴ کیلومتر در شهرستان رودسر طی سالجاری خبر داد.

علی پور اجرای این پروژه ها را در راستای طرح توسعه شبکه آبرسانی با هدف اصلاح خط انتقال، بهبود آبرسانی، تامین آب شرب بهداشتی، کاهش هدر رفت و مدیریت فشار شبکه توزیع آب شرب شهرستان رودسر عنوان کرد.

وی اعتبار تامین شده برای اجرای این پروژه ها را ۸۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: با اجرای این پروژه ها مردم روستاهای ویشکی، کیاسه، طول لات، قاسم آباد، دوران محله چابکسر، لترود، هراتبر، بنکسر، توسه چالک، فشکل پشته و مجتمع ارکم شهرستان رودسر از مزایای آن بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا ، شهرستان رودسر با جمعیتی حدود ۱۴۸ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، رحیم آباد، چابکسر و کلاچای در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

هم اینک۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری استان در ۵۳ شهر و در حوزه روستایی نیز از بین ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان یک‌هزار و ۸۷۶ روستا نزدیک به ۸۶ درصد از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha