۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85188244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسل جوان باید ایثار و رشادت رزمندگان را درک کنند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ما وارث شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا نسل جوان ما ایثار، رشادت و شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک درک و لمس کنند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و شرکت در جلسه هیات امنای این مرکز در رشت اظهار کرد: این مکان یکی از مراکزی است که باید ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان وایثارگران و خانواده‌های آنان به خوبی در آن منعکس شود.

وی افزود: این مکان باید میعادگاه عاشقان شود و به همین دلیل محوطه سازی آن به گونه مناسبی طراحی شود تا اقشار مختلف و خانواده ها با حضور در این مکان از نزدیک با معنویت و نورانیت شهدا و دفاع مقدس آشنا شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: امروز امت اسلام در برابر هجمه ناجوانمردانه دشمنان ایستاده است و به طور حتم خون شهدا اثر خود را خواهد گذاشت و در این میان باید محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان طوری طراحی و احداث شود که باعث‌رضایت و خشنودی خانواده شهدا شود.

استاندار گیلان خواستار بکار گرفتن همه ظرفیت استان برای افتتاح این مرکز شد و بیان کرد: همه دستگاههای اجرایی مرتبط باید تمام تلاش خود را بکار بندند تا این مکان به سرعت آماده افتتاح شود و تمام امکانات لازم نیز برای حضور اقشار مختلف مردم پیش بینی شود.

وی تاکیدکرد: از سوی دیگر طوری فضاسازی انجام شود که نوجوانان و جوانان در ایی موزه حضور یابند و بخشی از آثار فاخر رزمندگان و همچنین بخشی از تجهیزات نظامی را از نزدیک مشاهده کنند.

عباسی با اشاره به افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر مدیران اقدمات لازم را برای تکمیل این مرکز انجام دهند و نواقص آن هر چه زودتر برطرف شود.

در جریان بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان و سایر مسئولان حاضر با حضور بر مزار پنج شهید گمنام در این مرکز، با اهدای شاخه گل با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.

استاندار گیلان همچنین در هفتمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به همراه سیدعلی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با حضور در خانه جانباز اسماعیل قربانی از این جانباز ۷۹ درصد اهل شهرستان رشت عیادت کرد.

اسماعیل قربانی جانباز ۷۰ درصد اهل شهرستان رشت که به دلیل جراحات ناشی از ترکش در جنگ تحمیلی در بستر بیماری است، سال ۶۵ در مهران به درجه جانبازی نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha