خودروها هنگام سوختگیری موارد ایمنی را رعایت کنند

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان حضور در جایگاه‌های عرصه سوخت نسبت به رعایت موارد ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث و آتش سوزی اقدام کنند.

تصویری از یک خودرو پژو ۴۰۵ که دچار آتش سوزی شده در یک پمپ بنزین شهری ارومیه در فضای مجازی دست بدست می‌شود، برای پیگیری ابن حادثه و علت وقوع آن سراغ حسین سرباز رشید رفتم.

حسین سرباز رشید روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خوشبختانه این آتش به موقع خاموش شد افزود: کارکنان پمپ بنزین الواج ارومیه خوشبختانه طبق آموزش‌های فرا گرفته پس از مشاهده شروع،آتش سوزی خودرو پژو ۴۰۵، واکنش سریع نشان دادند.

وی با بیان اینکه برای این حادثه عوامل آتش نشانی اعزام نشدند، اظهار کرد: کارکنان جایگاه با اطفای سریع آتش باعث شدند تا خسارت بیشتری به خودرو و پمپ بنزین وارد نشود.

سرباز رشید از رانندگان خواست هنگام مراجعه به پمپ بنزین به تابلوهای ممنوعه دقت کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روشن گذاشتن وسیله نقلیه هنگام سوخت‌گیری یکی از مهم‌ترین دلایل آتش‌ سوزی در جایگاه‌های سوخت سراسر دنیاست.

وقتی موتور وسیله نقلیه روشن باشد، یعنی اجزای مختلف آن در حال کار کردن هستند و تماس مداوم این اجزا با هم، ممکن است جرقه ‌ای ایجاد کند و منفجر شود.

حتی ضبط صوت و فندک خودروها نیز در حین سوخت گیری نباید روشن باشد.

قرار دادن نازل داخل باک و برگشتن به داخل وسیله نقلیه، کار اشتباه و حادثه ‌سازی است که بعضی از راننده‌ها متاسفانه این کار خطرناک را انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha