دانشکده پزشکی آزاد بجنورد تا ۲ هفته دیگر تجهیز می‌شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد بجنورد با تامین اعتبار و مشارکت خیران تا ۲ هفته دیگر تجهیز و راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد بجنورد اظهار کرد: دانشکده پزشکی به لحاظ فضای فیزیکی کمبودی ندارد و تنها کاستی هایی در حوزه تجهیزات وجود دارد که براساس برآوردهای مالی درصدد تامین آن هستیم.

وی بیان کرد: راه اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه نیازمند آزمایشگاه مجهز، سردخانه برای تشریح جسد و دیگر تجهیزات پزشکی همچون دستگاه الکتروکاردیوگرافی، مولاژ و اسپیرومتری است که نیاز به مشارکت خیران سلامت است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برای جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه با تخصص های خاص نیاز است و با رفع مشکلات و موانع پیشرو تا مهرماه سالجاری جذب دانشجو در این دانشکده انجام می شود.

حسین نژاد در ادامه به احداث بیمارستان مادر و کودک در بجنورد اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار و مصوبات دولت سیزدهم ظرفیتی را بوجود آورده که این بیمارستان احداث شود و این مرکز درمانی از ۱۰۰ تختخوابی تا ۳۲۰ تختخواب ارتقا می یابد.

به گزارش ایرنا، موافقت های لازم برای ایجاد این دانشکده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب شده است و برنامه ریزی ها برای تامین امکانات و تجهیزات این دانشکده در حال انجام است.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

خراسان شمالی با جعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن درمناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha