۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۴۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85188634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حسینی بوشهری:شکست برای انسان تکلیف گرا معنا ندارد

کاشان - ایرنا - نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت:شکست برای انسان تکلیف گرا معنا ندارد،چراکه عمل به تکلیف الهی حتی اگر در ظاهر با شکست مواجه شود اما نتیجه واقعی آن پیروزی است.

به گزارش ایرنا،آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پنجشنبه شب در جمع عزاداران هیات رزمندگان اسلام کاشان در سالن ورزش شهدای بسیج افزود: عمل به تکلیف اگر در جامعه نهادینه شود هیچ کس احساس شکست نمی کند بلکه به تعبیر قرآن نتیجه پیروزی و شکست در رابطه با تکلیف الهی نوعی وظیفه شناسی و تکلیف گرایی است.

وی اظهار کرد: اگر کسی در برابر جبهه حق احساس پیروزی کرد عین شکست واقعی است،در کارنامه پیامبر (ص) و عالمان خداباور ،وقتی پای حق مطرح می شود ایستادگی می کنند و وظیفه خود می دانند که تکلیف خود را اجرایی کنند و انسان تکلیف گرا تابع مسائل زودگذر نیست و تنها بر اساس وظیفه عمل می کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در قاموش دین داران و تکلیف گرایان پیروزی و شکست معنا ندارد،اگر بر اساس وظیفه انسان عمل کند، شکست ظاهری عین پیروزی است.

حسینی بوشهری گفت: امام حسین(ع) می فرمایند که من مامور به نتیجه نیستم بلکه انجام وظیفه برایم مهم است و امروز مبارزه با بدعت های دینی تکلیفی بر دوش من است.

وی افزود: امام حسین(ع) هزارو ۴۰۰ سال قبل گفت که حجاب و عفاف از ارزش های جامعه اسلامی است و امروز همه تلاش عده ای این است که به جای ارزش ها ضد ارزش را حاکم کنند و در نتیجه مسیر زندگی جوانان جامعه را به زمان ظاغوت برگردانند،اگر پیرو امام حسین(ع) هستیم باید برای هدف مقدس ایشان اشک بریزیم،جامعه زمان ایشان نسبت به پدر و مادر امام حسین(ع) شروع به تقدس زدایی کردذند و امروز قرآن مقدس ترین کتاب ما را آتش می زنند.

وی اظهار کرد:قرآن سوزی نشان از ضعف دشمن است،از قدرت اسلام می ترسند،امام حسین(ع) فرمودند اگر سخن مرا بشنوید و فرمانبرداری کنید من تضمین می کنم راه راست را به شما نشان دهم اما آن مردم گوش نکرده و حادثه عاشورا را آفریدند و عزیز ترین عزیزان امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha