امام جمعه یاسوج: سهم کهگیلویه و بویراحمد از سدهای احداث شده ناچیز است

یاسوج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: چندین سد در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده اما سهم استان از این سدها بسیار ناچیز است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: مخالفتی با استفاده دیگر استان ها از سدهای این خطه نداریم اما حق و حقوق مردم استان نباید تضییع شود.

دولت در احداث سدخرسان ۳ مدافع مردم کهگیلویه و بویراحمد باشد

ایت الله حسینی به احداث سد خرسان ۳ اشاره کرد و گفت: آبگیری این سد در کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود دولت باید مدافع حقوق مردم استان باشد چرا که این سد مشکلات فراوانی برای مردم استان در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سد خرسان ۳ یکی از سدهای بزرگ در دست اجرای کشورمان در مرز کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است که اکنون بسیاری از مردم و کارشناسان در استان نسبت به احداث آن نگرانند.

اطلاعات موجود نشان می دهد با احداث این سد، ۱۷ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد و چهار روستای چهارمحال و بختیاری که پیشتر بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد بودند زیر آب خواهند رفت همچنین میلیون ها اصله درخت بلوط از بین می رود و بخشی از تاریخ سرزمین ایران( یکی از کم نظیرترین مکان های تاریخی و باستانی کشور در کهگیلویه و بویراحمد) هم برای همیشه زیرآب مدفون می شود.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به ۱۴ مرداد برابر با پنجم اوت «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» افزود: غربی‌ها به دروغ خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند آنها کتاب و احکام خدا را تحریف کردند، تفتیش عقاید می‌کنند و درست برعکس کلام خداوند عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: کرامت انسانی را خداوند پایه گذاری کرد، آنهایی که در کشورهای اسلامی و غیراسلامی قتل عام راه می اندازند، آنهایی که همین روزها که در آستانه سالگردش هم قرار داریم یعنی بمباران اتمی هیروشما را راه انداختند و ۱۶۰ هزار انسان را کشتند و مجروح کردند، با این همه جنایت امروز از انسان و حقوق بشر صحبت می کنند.

آیت الله حسینی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، افزود: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند چرا که در اطلاع رسانی شفاف به مردم نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha