بررسی نحوه واردات پرنده‌های هدایت پذیر با کاربرد غیرنظامی در مجلس

تهران- ایرنا- طرح نحوه واردات، تولید و بهره‌برداری از پرنده‌های هدایت پذیر با کاربرد غیرنظامی این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته جاری تشکیل جلسه می دهند و بررسی طرح‌ها لوایح مختلف و سوال از برخی وزرای دولت در دستور کار این هفته کمیسیون‌ها قرار دارد.

بررسی ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی ارجاعی از صحن مجلس، دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

کمیسیون فرهنگی مجلس در این هفته گزارش کمیته‌های تخصصی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در خصوص مصوبات حوزه فرهنگ را دریافت خواهد کرد. همچنین رأی گیری برای انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته میزبان معاون علمی فناوری ریاست جمهوری است تا گزارش عملکرد وی در حوزه وظایف کمیسیون صنایع و معادن را بررسی شود.

همچنین انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای رقابت دیگر دستور کار روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن خواهد بود.

گزارش اعضای کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم صنایع جنوب (سالکو) و آلومینیوم ایران (ایرالکو) آلومینیوم المهدی و آلومینیای جاجرم با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی بررسی می‌شود.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در این هفته بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی ارجاعی از صحن علنی مجلس را در دستور کار دارد.

همچنین بررسی مواد ارجاعی طرح «تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها»، بررسی عملکرد و ارزیابی نحوه اجرای قانون مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در دستور کار این هفته کمیسیون است.

بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص مسائل و مشکلات حوزه‌ آموزش و پرورش در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.

رسیدگی به منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) چهارماهه قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در این هفته در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی خواهد شد.

کمیسیون اصل نود در این هفته میزبان وزیر راه و شهرسازی در خصوص بررسی وضعیت خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی و آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان است.

طرح نحوه واردات، تولید و بهره برداری از پرنده‌های هدایت پذیر با کاربرد غیرنظامی این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توسط اعضای این کمیسیون بررسی می‌شود.

وزیر کشور در این هفته برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌رود و ادامه بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها هم در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون انرژی گزارش عملکرد وزارت نفت در خصوص احکام و تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را بررسی خواهد کرد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در این هفته قرار است از نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان بازدید کرده و در ادامه در نشست مشترک با اتاق تعاون شرکت کنند. بررسی آخرین وضعیت ساماندهی امور مربوط به زیرساخت‌های سفر اربعین حسینی (ع) و همچنین سوال از وزیر کشور توسط برخی از نمایندگان در دستور کار این کمیسیون است.

بررسی طرح حمایت از گزارشگران فساد این هفته در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی خواهد شد و در ادامه پیشنهاد نمایندگان در خصوص گزارش کمیسیون در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

متن کامل کمیسیون‌های مجلس را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha