امام جمعه شیراز :  توهین به بانوی محجبه در شیراز بسیار رنج آور بود

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حادثه ضرب و شتم و توهین به یک بانوی آمر به معروف در نارنجستان قوام شیراز این رویداد را رنج آور خواند و گفت: روز گذشته این اتفاق را به تفصیل برای رئیس جمهور تشریح کردم و وی نیز با ابراز  ناراحتی بسیار، بیان کرد که مساله را تا رسیدن به نتیجه مناسب پیگیری می‌کند تا سبب آرامش قلب جامعه مؤمنان شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار کرد: چنین رفتاری با بانوی محجبه در پیش دیدگان فرزندش مؤمنان را یاد روضه حضرت زهرا (س) انداخت و بسیار رنج آور است.

وی اضافه کرد: مساله رنج آور دیگر این است که عامل این اتفاق در توجیه خود حیثیت یک مجموعه ارزشمند را زیر سوال می‌برد، مجموعه ای که مدام شهید می‌دهد و دشمن علیه آن لجن پراکنی می‌کند.

دژکام در پاسخ به اینکه باید در قبال هنجار شکنان چکار کنیم، بیان کرد: ما اکنون در جنگ ترکیبی هستیم و شیطان همه قوای خود را به میدان آورده است، بنابراین فرماندهی دقیق عرصه فرهنگی بسیار مهم است و بخش از این امر به عهده مردم است.

امام جمعه شیراز افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب امر به معروف و نهی از منکر لسانی امری همگانی است.

وی گفت: اگر همه دستگاه‌ها با تمام قوای خود نیز به میدان بیایند این امر از عهده مردم ساقط نمی‌شود.
دژکام با بیان به اینکه سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی شود به معنای این نیست که دستگاه‌ها اقدامی نمی‌کنند، یادآور شد: تنها امر به معروف و نهی از منکر لسانی به عهده مردم است.

وی با تاکید بر قانونمداری مردم در انجام این فریضه، گفت: هر کس در این زمینه بی قانونی و هرج و مرج کند نیز به نظام اسلامی خیانت کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حضور به موقع و بصیرانه مردم غیور شیراز در صحنه، ادامه داد: این حضور باید استمرار یابد با برنامه ریزی دستگاه‌های متولی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره‌ کل تبلیغات اسلامی در مراکز دینی برپا شود.

دژکام در ادامه خطبه امروز خود ضمن قدردانی از عموم مردم فارس برای شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان در دهه نخست محرم، اظهار کرد: در حالی که دشمن اصرار داشت مردم در این آیین ها شرکت نکنند مردم استان غوغا کردند و این مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان اسلام بود.

وی همچنین از رسانه‌هایی که این شور حسینی را به دنیا مخابره کردند و اطعام کنندگان در این ایام قدردانی کرد.
وی در پایان روز خبرنگار، شهدای مدافع حرم و تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی را گرامیداشت.

راهپیمایی‌ها عرصه بیان مطالبات مردمی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز فارس گفت: این نهاد انقلابی مناسبت‌های ملی، سیاسی، مذهبی و انقلابی ایران را با همفکری ۲۰دستگاه عضو سیاستگذاری، برنامه ریزی و راهبری می‌کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: راهپیمایی‌های پرشور ملت ابزار نرمی است که به عنوان پشتوانه‌ای مردمی، اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران و بنیه دفاعی آن را در عرصه بین‌المللی تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان افزود: دفع تهدیدات دشمن و ناامیدی او از آثار برپایی مراسم و راهپیمایی در مناسبت‌های ملی، سیاسی، انقلابی و مذهبی است.

وی اضافه کرد: تقویت وفاق ملی، ایجاد وحدت کلمه و ثبات در جامعه، تقویت بنیان‌های فرهنگی جامعه و افزایش آگاهی مردم در خلال سخنرانی‌ها از دستاوردهای برپایی باشکوه مراسم ملی، مذهبی و سیاسی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: مطالبات مردمی ملت ایران در خلال همین رویدادها مطرح می‌شود چنانکه بخش زیادی از بیانیه‌های پایانی مراسم حاوی درخواست‌های مردم است.

ملک مکان با اشاره به اجتماع مردمی در محکومیت ضرب و شتم بانوی آمر به معروف در نارنجستان قوام گفت: این نمونه‌ای از مطالبات مردمی بود که در اجتماع بیان شد و مردم شیراز از مسئولان خواستند تا علاوه بر برخورد قانونی و سخت با عامل این اتفاق، تدابیری بیندیشند تا چنین اتفاقات تلخی در شهر ولایتمدار و شهیدپرور شیراز تکرار نشود.

وی در پایان تقویت سیستم‌های صوت مناسب برای برپایی راهپیمایی‌ها را خواسته این نهاد عنوان کرد که باید محقق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha