اهانت به قرآن کریم تکمیلی‌ترین مرحله درماندگی دشمنان است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: اهانت به قرآن کریم آخرین مرحله شکست صهیونیست و استکبار مقابل امت اسلام به ویژه عزادران حسینی است که قرن ها بر تاثیر پذیری از الگویی همانند نهضت عاشورا تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره آرمان های نهضت عاشورا اظهار کرد: اکنون هم راه سالار شهیدان زنده است و هم مرام و مسلک اموی و مروانی و عباسی وجود دارد .

وی اضافه کرد: اینکه سفارش فراوان به اشک ریختن و عزاداری شده برای آن است که اشک بر شهید اشتیاق به شهادت را به همراه دارد و خوی حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا می گرداند .

امام جمعه ساوه گفت: اگر توجهی به جنگ ۱۰ ساله ایران داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که در۲ سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ تحمیلی در همه این میادین آنچه به رزمندگان روحیه میداد و خون غیرت را به جوشش در می آورد یاد امام حسین (ع) بود و این غیرت دینی بود که جنگ را اداره کرد و با اتکا به آن رزمندگان اجازه ورود به بیگانه را نداد و وارد حریم دیگران نیز نشدند و امروزه نیز همین غیرت موجب پیروزی مقاومت شده است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: دشمنان اسلام و راه حقیقت کمپینی به نام تحریم محرم راه انداخته بودند و با می گفتند سیاه نپوشید،نذری ندهید،به حسینیه و هیئت ها نرویدوازطرف دیگر اعضای شبکه‌ گسترده‌ی تروریستی را برای انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های مختلف اجیر کرده بودند که با درایت سربازان انقلاب اسلامی بازداشت شدند.

وی یادآور شد: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیاات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد.

امام جمعه ساوه گفت: این حضور با وجود تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت به وجود آمد باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته بود باعث شکست دشمنان شد این شکست‌ها تکرار خواهدشد.

خبرنگاران دردها و درمان های جامعه را شناسایی کنند

وی با اشاره به ۱۷ مرداد سالگرد شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: خبرنگاران الهی اندیش طلایه داران جبهه دانایی، برای مقاومت و مقابله با تهدیدات قدرت های استکباری است و باید دردهای جامعه را شناسایی کنند و به دنبال راههای درمان نیز باشند و به مسوولین امر راه را نشان دهند.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: خبرنگاران باید دغدغه فرهنگ دینی و پیشرفت کشور و اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در سایه تقوا، صداقت،عفاف و انصاف داشته باشند.

امام جمعه ساوه گفت: این قشر از جامعه نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند باید انقلابی و نسبت به مسائل و اصول انقلاب حساس باشند و خط قرمزشان اصول مکتب امام و مقام معظم رهبری باشد.

وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب، پرهیز از عادات غلط رسانه‌ها مثل ترویج سوءظن، پرهیز از انتشار حرف‌های نادرستِ غفلت‌زایِ از دشمن، پرهیز از شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی، پرهیز از کدر کردن فضا به نام شفافیت و پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی را از دیگر خصیصه های خبرنگاران اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha